سنگ آهن ارزان می شود

عصر معدن- انتظار می رود قیمت سنگ آهن وارداتی چین در سال ۲۰۲۴ به طور کلی کاهش یابد زیرا عرضه جهانی سنگ آهن افزایش می یابد در حالی که تقاضای سنگ آهن از طرف فولادسازان چینی احتمالاً کاهش می یابد.;

سنگ آهن ارزان می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر ، بین ژانویه تا اکتبر سال جاری میانگین قیمت سنگ آهن وارداتی به چین 117 دلار هر تن سی اف آر شد و برای کل سال جاری 118 دلار تخمین زده شده است. برای سال آینده نیز برآورد شده تا 2.5 درصد کاهش یافته به 115 دلار هر تن خشک سی اف آر برسد.

    انتظار می‌رود در سال 2024، کل تولید سنگ آهن در میان چهار شرکت معدنی برتر جهان حدود 10 میلیون تن رشد کند، در حالی که در چین، تولید سنگ آهن داخلی نیز افزایش خواهد یافت. ولی با توجه به برنامه کلی چین برای کاهش تولید فولاد، تقاضای سنگ آهن ممکن است در سال آینده ضعیف شود که بر قیمت سنگ‌ آهن وارداتی تاثیر خواهد گذاشت. تولید فولاد خام چین نیز ممکن است در سال آینده 10 میلیون تن کاهش یابد.

    در چنین شرایطی، قیمت های داخلی محصولات فولادی چین نیز در سال آینده به سمت پایین حرکت خواهد کرد. به عنوان مثال، میانگین قیمت میلگرد چین در سال 2024 با 3.6 درصد کاهش حدود 518 دلار هر تن و ورق گرم با 3.5 درصد افت 546 دلار هر تن درب کارخانه برآورد شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر