انجام بزرگترین سرمایه‌گذاری شرکت "بی اچ پی" برای چین

عصر معدن- شرکت بی اچ پی در روز پنجشنبه با هزینه‌ای بالغ بر ۲.۹میلیارد دلار برای ساخت معدن سنگ‌آهن جدید در استرالیا موافقت کرد که بزرگ‌ترین تعهد سرمایه‌گذاری جهانی در هفت سال گذشته بوده است.;

انجام بزرگترین سرمایه‌گذاری شرکت "بی اچ پی" برای چین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» شرکت بی اچ پی، شرکا را برای ایجاد 3.4 میلیارد دلار معدن سنگ‌آهن در استرالیا دعوت می کند.معدن Flank جنوبی در ایالت استرالیای غربی تولید اولین سنگ معدن خود را در سال 2021 آغاز می کند و آن را جایگزین تولید سالانه  80 میلیون تن سنگ آهن خود می‌کند. 

    این حرکت برای بهبود کیفیت سنگ معدن ارائه‌شده توسط بی اچ پی بی است و به نظر می‌رسد بیشتر از چین درآمد دارد، و بزرگ‌ترین خریدار کالای steelmakingاست.

    مدیران معادن می گویند که چین به طور فزاینده ای از سنگ های با کیفیت بالا خواسته است که به عنوان یک حق بیمه ، بتواند میزان آلودگی را محدود کند. زیرا از این طریق نیاز به پردازش سنگ معدن کمتر است، اگر چه تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که کشور در تلاش برای به دست آوردن آن است.

    رئیس‌جمهور استرالیا ، مایک هنری، در کنفرانسی خبری از لندن به خبرنگاران گفت: این موضوع ، امکانی را به ما می دهد تا  قدرت پیوسته  در تامین تقاضا برای سنگ معدن با کیفیت بالا داشته باشیم.

     هنری گفت: BHP به مدت طولانی تغییر تقاضا برای سنگ آهن معدن  و زغال سنگ کک از سوی چین را با توجه به اینکه این کشور کوره های انفجاری فولادسازی خود را به سواحل منتقل کرده،پیش بینی کرده است. گفتنی است چین بیشتر بر کوره‌های انفجاری بزرگ‌تر تکیه کرده و بر روی محیط‌زیست متمرکز شده‌ است.

    سنگ معدن از South Flank مقدار آهن معمولی 62-63 درصد نسبت به 58 درصد Yandi دارد.

    به گفته هنری، نسبت حمل  خروجی بی اچ پی بی سی به 35 درصد افزایش یافته است. این درحالی است که سنگ با عیار بالاتر  مقدار کمتری از فسفر را خواهد داشت.

    BHP دارای 85 درصد سهام در پروژه ی South Flank است.

    آنها گفتند که شرکای ژاپنی Itochu Corp، با 8 درصد سهام، و Mitsui & Co Ltd با 7 درصد، 270 میلیون دلار و 240 میلیون دلار صرف هزینه کل توسعه به 3.4 میلیارد دلار خواهند پرداخت.

    سرمایه‌گذاری روی این پروژه همزمان با ریو Tinto در جهان صورت می‌گیرد. انتظار می‌رود که 2معدنچی سنگ معدن به زودی در مورد ساخت معدن Koodaideri در استرالیا باهزینه تخمینی 2.2 میلیارد دلار تصمیم‌گیری کنند.

    گروه فلزات Fortescue نیز  اخیرا پروژهی 1/3 میلیارد دلاری Eliwana را تایید کرده است.هنری گفت که BHP به سرعت تامین تجهیزات برای پروژه خود را آغاز کرده است.
    به گفته هنری، آنها " قصد دارند شاهد کمی فشار در بازار به عنوان یک نتیجه از پروژه های چندگانه  همان زمان باشند.وی گفت: ما با توجه به زمان تحویل کامل ، موقعیت خوبی داریم.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر