عمده مشکل ایران و چین مراودات بانکی است

عصر معدن- رییس انجمن سنگ آهن ایران گفت: عمده ترین مشکل در همکاری با چین به بحث مراودات بانکی باز می گردد.;

عمده مشکل ایران و چین مراودات بانکی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷:۰۰

    مهرداد اکبریان در گفت و گو با «عصر معدن»، در حاشیه جلسه کارگروه ایران –چین در اتاق بازرگانی ایران، اظهار کرد: خوشبختانه جلسه خوبی برگزار و برخی مسائل در آن مطرح شد. در حال حاضر بخشی از مشکلات در همکاری با چین مشابه مشکلات با دیگر کشورهای خارجی است. درواقع این مشکلات عمومی هستند.
    وی ادامه داد: البته انتظار ما از چین کمی بیشتر از کشورهای دیگر است، زیرا در این مدت هم چین با ایران همکاری خوبی داشته است و هم ایرانیان بیشتر پتانسیل وارداتی و صادراتی خود را در چین صرف کرده اند. به همین دلیل احساس نزدیکی بیشتری با این کشور وجود دارد.
    اکبریان اضافه کرد: انتظار ما این است در شرایط تحریم، چین عملکردی متفاوت تر داشته باشد. عمده ترین مشکل با چین، بحث مراودات بانکی است. متاسفانه برای همکاری با کشور چین تنها یک بانک یعنی بانک کونلون در اختیار است که آن هم به صورت محدود با ایران کار می کند. درنتیجه مقداری در مراودات بانکی مشکل ایجاد می کند.
    رییس انجمن سنگ آهن ایران افزود: در این جلسه دوستانی از سفارت ایران در چین حضور داشتند، انتظار عمده از آنها این است، بیشتر از آنکه به دنبال حل مشکلات ما در چین باشند، مشاوره صحیحی به دولتمردان کشور بدهند.
    اکبریان تصریح کرد: باید این دوستان به مسئولان کشور بگویند که در شرایط عادی قرار نداریم و انتظاراتی که از تجار ایرانی وجود دارد در حال حاضر نه برای دولت و نه برای بخش خصوصی مقدور نیست، درنتیجه باید به دنبال راهکارهای جدید بود.
    وی اضافه کرد: با توجه به اینکه چینی ها شرایط ایران را درک می کنند باید این خبر خوب را اعلام کنم که در این جلسه مطرح شد آنها به طور کامل مصمم هستند تا در شرایط تحریم همکاری خود با ایران را ادامه دهند.
    اکبریان اظهار کرد: در حال حاضر شرکت های چینی تمایل خوبی برای همکاری با ایران دارند اما جالب است بدانید در 2 هفته اخیر قرار داد بنده با یک شرکت دولتی چین فسخ شده است زیرا حاضر به همکاری نبود. این شرکت به بنده پیشنهاد داد تا یک شرکت خصوصی را پیدا کنم و از طریق آن معامله را انجام دهیم. درواقع حرف و عمل آنها کمی متفاوت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر