دبیرکل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران:

بیش از آنکه نگران تحریم ترامپ باشیم، از سیاست‎های جهانگیری می‎ترسیم

عصر معدن- دبیرکل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران با بیان اینکه مشکل اساسی بخش معدن متولی این صنعت است، گفت: وقتی مدیر دولتی درب اتاق خود را به روی فعالان اقتصادی می‌بندد چگونه می‌توان به کسب و کار امیدوار بود.;

بیش از آنکه نگران تحریم ترامپ باشیم، از سیاست‎های جهانگیری می‎ترسیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، کامران وکیل، با اشاره به این که بخش معدن امروز با مشکلات متعددی روبه رو است، اظهار داشت: در بخش سنگ آهن متأسفانه معادن در مقطعی متهم به خام‌فروشی شدند اما بعد از این که واحدهای فرآوری در این معادن مستقر شد این مشکلات برطرف، اما اعمال قوانین جدید دولتی و حتی هزینه‌های بالای حمل ونقل موانع فعالیت آنها را بیشتر کرده است.
    وی با بیان این که در این شرایط سخت تحریم دولت باید در کنار فعالان اقتصادی کشور باشد، افزود: متأسفانه این روزها دولت گوش شنوایی برای شنیدن دردهای فعالان اقتصادی ندارد. ما به هیچ عنوان نگران تحریم‌های بین‌المللی نیستیم، اما نگرانیم که دولت در تصمیمات متعدد هر روز بخشنامه‌ جدیدی را ابلاغ کند.
    دبیرکل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران، گفت: پیش از این که آقای رحمانی به عنوان وزیر صنعت انتخاب شوند در جلسات با فعالان اقتصادی می‌گفتند یکی از اتاق‌های طبقه دهم وزارتخانه به تشکل‌ها اختصاص دارد و آنها می‌توانند با حضور در این اتاق همفکری‌های لازم را با وزارتخانه داشته باشند، اما در عمل تمام این موضوع فراموش شد، حتی آقای شافعی رئیس اتاق بازرگانی در یک جلسه کتابچه‌ای را بلند کرد و آن را مربوط به نامه‌نگاری‌های متعدد فعالان اقتصادی با دولت دانست که بدون نتیجه مانده‌ است.
    وکیل با تدکید بر این که چرا دولت بخشنامه‌ای فاقد کار کارشناسی ابلاغ می‌کند، تصریح کرد: من از این که آقای ترامپ هر روز صحبت از اعمال تحریم‌های جدید کند نمی‌ترسم، اما از این می‌ترسم که معاون اول رئیس جمهور در سخنرانی‌هایش از سیاستگذاری‌هایی صحبت می‌کند که نه تنها عایدی برای فعالان صنعت ندارد بلکه آنها را نگران کننده‌تر می‌کند. به عنوان نمونه در مقطعی آقای جهانگیری صحبت از پرداخت دلار 4200 تومانی مطرح کرد که در عمل این موضوع نه تنها برای کشور موثر نبود بلکه اشکالات زیادی را فراهم کرد.
    وی با تاکید بر این که مشکل اساسی بخش معدن متولی بخش این صنعت است، گفت: همیشه صحبت‌های مختلفی در مورد بخشنامه‌های امنیت سرمایه‌گذاری، بهبود فضای کسب و کار مطرح است اما وقتی مدیر دولتی درب اتاق خود را به روی فعالان اقتصادی می‌بندد چگونه می‌توان به کسب و کار امیدوار بود. امروز بخشی از معادن کشور با کمتر از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند و اگر همین روال ادامه داشته باشد این بخش با شرایط نامساعدی روبرو خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر