رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت یزد:

یزد بزرگترین استان تولید کننده سنگ آهن کشور شد

عصر معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد در چهارمین همایش نقش معدن و صنایع معدنی در توسعه کشور گفت: معدن محرک اقتصاد کشور است.;

یزد بزرگترین استان تولید کننده سنگ آهن کشور شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصر معدن»، محمدرضا علمدار یزدی در این برنامه اظهار کرد: معدن تولید ارزش افزوده را به همراه دارد و منجر به تحرک اقتصاد کشور می شود.
    به گفته وى، توانایی بالقوه معدن بر هیچ کسی پوشیده نیست.
    علمدار یزدى در ادامه با اشاره به بخش معدن یزد،تصریح کرد: یزد دارای 32 ماده معدنی است. همچنین این استان از 1.3 جمعیت کشور و 4.4 درصد سرمایه گذاری کشور برخوردار است. در بخش معدن نیز 17 درصد ذخایر فلزی و 6درصد ذخایر غیر فلزی در یزد وجود دارد.
    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد افزود: سال گذشته 90میلیون تن به ذخایر سنگ آهن یزد اضافه شد، این در حالى است که  برخورداری از بازار بزرگ مصرف از مزیت کم نظیر برای سرمایه گذاران محسوب مى شود.
    علمداریزدى در ادامه اضافه کرد: 554پروانه بهره برداری در استان یزد وجود دارد. اما در کنار آن شاهد هستیم که 3 معدن بزرگ در استان یزد وجود دارد.
    وى همچنین درباره میزان تولید فولاد بیان کرد: در سال گذشته میزان تولید انواع فولادها  2میلیون و 400هزارتن بوده است. در واقع استان یزد رتبه اول در تولید سنگ آهن، رتبه اول کاشی سرامیک، رتبه سوم تولید فولاد در کشور را دارد
    به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد  در سال 96 رتبه برتر سازمانی کشور را از آن خود کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر