آهن قراضه ارزان شد

عصر معدن- طی ۲هفته گذشته از تاریخ ۱۳/۷/ ۲۰۱۸ تا ۳/۸/ ۲۰۱۸ قیمت‌های معاملاتی آهن قراضه بر مبنای فوب بندر رتردام، به روند نزولی خود برای چندمین هفته متوالی ادامه داد و قیمت ها در مقایسه با قیمت هفته قبل حدود ۱/۵درصد کاهش داشته است.;

آهن قراضه ارزان شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» گزارشات منتشره از بازار آهن قراضه در مناطق مختلف جهان نشان می دهد روند نزولی قیمت های معاملاتی انواع آهن قراضه در هفته مورد بررسی باز هم ادامه یافته است.
    گروه تحلیلی کارگزاری سی ولکس در گزارشی نوشت: در طول هفته یادشده، به مشابه چندین هفته اخیر، تحت تاثیر تداوم ضعف و سستی سفارشات خرید از سوی کشورهای عمده وارد کننده آهن قراضه از قبیل ترکیه، تایوان و هند به دلیل عدم بهبود کندی تقاضای خرید محصولات نهایی فولاد در بیشتر بازارهای جهانی، قیمتهای معاملاتی آهن قراضه به روند کاهشی خود ادامه داد.
    در رابطه با تغییرات آتی قیمت آهن قراضه در هفته های پیش رو، تعداد زیادی از فعالان و تحلیلگران بازار اعتقاد دارند که در صورت عدم تغییر در وضعیت ضعیف فعلی حاکم بر بازار محصولات نهایی فولاد، محدودیت سفارشات خرید آهن قراضه ادامه یافته و فشار بر بازار و قیمت آهن قراضه همچنان پابرجا خواهد بود. 
    سنگ آهن
    در طول هفته مزبور، قیمت سنگ آهن وارداتی چین، دارای نوسان بوده و سطح قیمت های معاملاتی در این هفته در مقایسه با قیمت های هفته قبل بالاتر بوده است. همچنین کمترین قیمت سنگ آهن 62 درصد استرالیا برمبنای سی اف آر بنادر چین معادل66/55 دلار/تن در روز چهارشنبه مورخ 1/8/2018 و بیشترین قیمت معادل 19/68 دلار/تن مربوط به روز سه شنبه مورخ 31/7/2018 بوده است و به این ترتیب، تفاوت حداقل و حداکثر قیمت معاملاتی سنگ آهن در هفته  مزبور به1/64 دلار/تن رسید.

    بررسی شرایط بازار سنگ آهن نشان  میدهد در تعدادی از روزهای هفته مزبور، تحت تاثیر تقویت قیمت سنگ آهن و فولاد درقالب قراردادهای آتی وبازارهای فیزیکی درچین و انتشار اخبار مربوط به برنامه های دولت چین برای اعمال محدودیت در تولید فولاد در فصل زمستان در شهرهای مختلف این کشور و در نتیجه تقویت قیمت فولاد، قیمت معاملاتی سنگ آهن تقویت گردید و به بالای 68 دلار/تن رسید. هرچند، در برخی از روزهای هفته  مزبور، تحت تاثیر تضعیف قیمت سنگ آهن و فولاد در قالب قراردادهای آتی، افزایش احتیاط در میان خریداران و کاهش حجم تقاضای خرید، عرضه بالا، اخبار مربوط به اقدامات دولت مرکزی چین برای جلوگیری از شکل‌گیری حباب قیمتی در بازار املاک و مسکن این کشور و کاهش ارزش یوآن، بازار سنگ آهن شاهد کاهش قیمت ها بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر