"سنگان" در ۱۳ آنومالی جدید اکتشاف انجام می دهد

عصر معدن- ۱۳ آنومالی جدید در ناحیه معدنی سنگان تحت فعالیت های جدید اکتشافی قرار می گیرد.;

"سنگان" در ۱۳ آنومالی جدید اکتشاف انجام می دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، علی همتی مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان با اعلام این خبر افزود: برنامه اکتشاف در 13 آنومالی جدید نهایی و استعلام های مربوطه نیز اخذ شده است و به زودی با هماهنگی در استان خراسان رضوی، عملیات اکتشاف آغاز می شود.

    همتی با یادآوری اینکه میزان ذخیره قطعی سنگان به 1.3 میلیارد تن می رسد، گفت: امیدواریم با انجام این برنامه جدید، میزان ذخیره سنگ آهن بین 200 تا 500 میلیون تن افزایش یابد.

    مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان تاکید کرد: تاکنون گزارش هایی که از میزان ذخایر سنگ آهن سنگان اعلام می شد مربوط به ذخایر تا عمق 600 متر بوده اما اکتشافات حین استخراج نشان داده این ناحیه تا عمق 1200 نیز دارای ذخایر سنگ آهن است.

    به گفته وی، با انجام برنامه های جدید اکتشافی، سرمایه بیشتری جذب سنگان و نواحی اطراف خواهد شد که این امر به توسعه منطقه، رشد اشتغال و درآمدزایی می انجامد.

    همتی افزود: هم اینک نزدیک به 7 هزار نفر در این ناحیه معدنی مشغول به کار هستند که انتظار می رود با راه اندازی پروژه های جدید تا پایان سال، تعداد اشتغال از 10هزار نفر هم عبور کند.

    مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان به اقدامات این مجتمع در حوزه مسوولیت اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: زیرساخت هایی همچون راه سازی و راه های دسترسی به زمین های کشاورزی و مرزی و همچنین توسعه طرح های زیست محیطی از جمله اولویت های این مجتمع است.

    وی افزود: تاکنون علاوه بر مشارکت در پروژه های راه سازی، در طرح های مدرسه سازی و امور بهزیستی و کمیته امداد مشارکت داشته ایم.

    همتی ادامه داد: این مجتمع چندی پیش در حوزه اقتصد مقاومتی نیز به عنوان واحد معین اقتصادی و نمونه استان خراسان رضوی شناخته شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر