فرصتی دوباره برای فعالیت «دامینگا»

عصر معدن- دادگاه شیلی به پروژه مس سنگ‌آهن «DOMINGA» فرصت دیگری می‌دهد.;

فرصتی دوباره برای فعالیت «دامینگا»
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، پس از یک پروسه مصالحه بین Andes Iron و وزارت محیط زیست شیلی، در اولین دادگاه زیست‌محیطی Antofagasta تصمیم گرفت ممانعت خود را برای پروژه سنگ معدن مس (DOMINGA)  و آهن را به شکل معکوس در آورد.
    ماینینگ نوشت، توسعه جدید به این معنی است که ارزیابی زیست‌محیطی منطقه Coquimbo مرکزی اکنون باید طرح 2 میلیارد دلاری را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.
    در خبر رسمی منتشر شده توسط شرکتAndes آمده است: مدیریت از این حکم بسیار راضی است. به نظر او، این فرمان تنها شرکت را به ادامه کار در چارچوب قانونی تعیین‌شده برای توسعه فعالیت‌های معدن‌کاری با فعالیت های زیست‌محیطی وادار می‌کند.
    با این حال، تصمیم امروز خلاف حکم کمیته توسعه پایداری است که در ماه اوت 2017 مشخص شد، زیرا این پروژه مطابق با قوانین محیطی فعلی نیست.
    بر اساس اظهارات Yasna Provoste ، سناتور اپوزیسیون، قطعنامه جدید این واقعیت را نادیده گرفته‌است که معدن نزدیک به یک ذخیره دریایی خواهد بود و منبع غذا و استخدام ماهیگیران است.
    پیش‌تر وزرای اقتصاد، انرژی، محیط‌زیست، کشاورزی و بهداشت نسبت به این واقعیت ابراز نگرانی کردند که این مکان بسیار نزدیک به یک ذخیره پنگوئن است.
    در صورت تصویب، مجتمع Dominga که شامل استخراج معدن باز، تاسیسات فرآوری، کارخانه نمک‌زدایی و بندر است ، انتظار می‌رود سالانه 12 میلیون تن سنگ‌آهن و 150000 تن مس تولید کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر