رییس هیات عامل ایمیدرو:

شرکت های خارجی به پیشواز تحریم ها رفته اند

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو معتقد است، وضع دوباره تحریم ها مشکلاتی را برای کشور به همراه دارد.;

شرکت های خارجی به پیشواز تحریم ها رفته اند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵:۰۰

    مهدی کرباسیان در پاسخ به سوال «عصر معدن»، درباره تاثیر تحریم ها بر همکاری بین المللی بخش معدن و همچنین فاینانس پروژه ها، اظهار کرد: تحریم یک واقعیت است. در 2 ماهه اخیر برخی شرکت ها و بانک ها به پیشواز تحریم ها رفته و اعلام کرده اند برای ادامه همکاری های خود منتظر بیانیه اتحادیه اروپا هستند.
    وی ادامه داد: واقعیت آن است که ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با امریکا رابطه تجاری مستقیم نداشته ایم درنتیجه تحریم امریکا به طور مستقیم مگر در حوزه نفت چندان ما را اذیت نخواهد کرد، اما در سایر حوزه در صورتی که اتحادیه اروپا بر قول خود بماند، پیش بینی بنده آن است که مشکلاتی خواهیم داشت اما می توان به همت مردم و تلاش مسئولان از آنها عبور کرد.
    وی همچنین درباره اقدامات اکتشافی صورت گرفته از سوی ایمیدرو، بیان کرد:250 هزار کیلومتر کار اکتشافی از سال 1393 آغاز و امروز این عدد به 270 هزار کیلومتر مربع رسیده است. امروز اولین مرحله واگذاری محدوده ها عملیاتی شد. درحقیقت 2 محدوده از این بلوک ها در زمان انجام عملیات به شرکت گل گهر واگذار شد زیرا در آن زمان اعلام آمادگی کرده بود.
    کرباسیان اظهار کرد: از 400 محدوده امید بخش در کشور که در این 270 هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی به دست آمده است به مرور زمان واگذار شود. نکته مهم آن است که ایمیدرو ریسک اکتشاف را کاهش داده است.
    به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو، در حوزه آباده-جازموریان اصلی ترین موادی موجود سنگ آهن، مس، کرومیت پیش بینی شده است.
    کرباسیان افزود: میزان ذخایر قطعی اضافه شده در اقدامات اکتشافی ایمیدرو500 میلیون تن سنگ آهن، 450 میلیون تن زغالسنگ، 40 تن طلا است. در کنار این موارد ذخایر خوبی از کرومیت، آنتموان و به ویژه عناصر نادر خاکی به دست آمده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر