لاریجانی خبرداد:

اعلام آمادگی مجلس برای همکاری با سنگ آهنی ها

عصر معدن- رییس مجلس شورای اسلامی در بیانیه خود برای پنجمین همایش بین المللی سنگ آهن ایران نوشت: سرزمین اسلامی ایران از نظر ذخایر معدنی به ویژه سنگ‌آهن، کشوری غنی است و در میان سایر کشورهای دنیا جای خاصی را به خود اختصاص داده است.;

اعلام آمادگی مجلس برای همکاری با سنگ آهنی ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» در ادامه  بیانیه علی لاریجانی آمده است: بدون شک وجود معادن سنگ آهن در ایران عاملی موثر بر افزایش درآمد مردم، کاهش نرخ مهاجرت به شهر ، کاهش بیکاری و همچنین ایجاد اشتغال بوده است. چنین عاملی مطالعه استعدادهای این بخش را دوچندان می کند.

    به نظر می رسد مهم‌ترین درخواست دست اندرکاران بخش معدنی کشور از همه مسئولان به ویژه دولتمردان، ثبات در تصمیم گیری و کارشناسی تصمیمات ماخوذه است. سرمایه گذاری در تولید معادن یک امر کوتاه مدت نیست که دستخوش سعی و خطا شود. برای بهبود بخشیدن در فضای کسب و کار و ایجاد انگیزه در سرمایه گذاری در تولید موادمعدنی، دولت باید مزیت‌های لازم به منظور حضور آنها در این بخش را فراهم کرده و امتیازات و تسهیلات خاص برای آنها در نظر بگیرد. این نکته حائز اهمیت این است که محدودیت و دخالت در هر حلقه زنجیره فولاد، باعث کاهش سرمایه گذاری در آن بخش می شود.
    مجلس شورای اسلامی به عنوان مهم‌ترین نهاد قانونگذاری کشور آمادگی دارد تا در جهت سیاستگذاری و تصویب قوانین لازم که منجر به گشایش در امور معدنی و توسعه این بخش باشد، با همکاری فعالان این حوزه، اقدامات لازم را انجام دهد.
    شایسته است در سال حمایت از کالای ایرانی به صنعت داخلی در جهت توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور توجه خاص و ویژه ای از سوی تمامی نهادهای تصمیم ساز کشور لحاظ شود تا هرچه بیشار شاهد رونق تولید باشیم.
    برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی سنگ آهن ایران فرصت مغتنمی است که در آن مسائل و مشکلات و دستاوردهای این بخش مورد بررسی و ارزیابی قرارگیرد و دستاوردهای آن باعث چاره اندیشی و گسترش تولید در حوزه سنگ آهن در کشور باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر