افزایش تقاضای سنگ آهن عیار پایین

عصر معدن- در بازار سنگ آهن علایمی مشاهده می شود که نشان از کمرنگ شدن تقاضای سنگ آهن عیار بالا برای ماه می از سوی فولادسازهای چینی دارد.پس از چند ماه افزایش تخفیف فروش که از اواخر سال ۲۰۱۷ اعمال شد، شرکت Fortescue (تولید کننده سنگ آهن عیار پایین)برای اولین بار تخفیف انواع سنگ آهن را کاهش داده است.;

افزایش تقاضای سنگ آهن عیار پایین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از استیل مارکت، شرکت بزرگ Fortescue تخفیف سنگ آهن عیار 58 درصد تحویل ماه می را از 35 درصد به 34 درصد کاهش داده است.همچنین تخفیف قیمت سنگ آهن بسیار نرم 56.7 درصد را از 40 درصد به 39 درصد رسانده است.

    به گفته فعالان بازار علت افزایش قیمت سنگ آهن عیار پایین افت قیمت ها در بازار فولاد چین در ماه های گذشته و افزایش بدبینی در بازار فولاد است. در شرایط کنونی سنگ آهن عیار پایین مطلوبیت بیشتری دارد زیرا برای مدت طولانی در روند کاهشی قرار داشت و اختلاف قیمت ان با نوع عیار بالا افزایش یافته است تا جایی که حتی به سطح هزینه تولید رسیده است.به علاوه فعالان بازار چین در مورد شرایط محصولات نهایی فولادی بسیار بدبین هستند و احتمال کاهش قیمت فولاد و افت حاشیه سود فولاد سازها وجود دارد.در نتیجه فولادسازها به دنبال راههای برای کاهش هزینه تولید خواهند بود.

    هفته قبل ذخایر محصولات نهایی فولادی کاهش زیادی داشت اما هنوز در سطح بالایی قرار دارد.همچنین با کند شدن روند رو به رشد مصرف ظاهری،قیمت محصولات فولادی چندان رشد نکرده است.

    با این وجود قیمت محصولات این شرکت بزرگ تولید کننده سنگ آهن فاصله زیادی از قیمت های معمول ان دارد.قبلا تخفیف سنگ آهن بسیار نرم این شرکت نسبت به بهای شاخص 62 درصد 10 تا 15 درصد بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر