تولید سالانه ۴۰ میلیون تن سنگ آهن در سنگان براى رسیدن به افق ۱۴۰۴

عصر معدن- معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در پانزدهمین همایش علمی مهندسی معدن اظهار کرد: سالانه ۱۷ میلیارد تن استخراج موادمعدنی در جهان انجام مى شود.;

تولید سالانه ۴۰ میلیون تن سنگ آهن در سنگان براى رسیدن به افق ۱۴۰۴
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» اردشیر سعد محمدی در این همایش گفت: 27درصد گردش مالى اقتصادى در بخش منابع طبیعى دنیا متعلق به معدن است.
    وی افزود: در دنیا حدود 1 میلیارد و 660میلیون تن فولاد در سال تولید مى شود در این میان میزان تولید فولاد ایران در سال گذشته حدود 22 میلیون تن بوده است.
    سعدمحمدی ادامه داد: اگر مى خواهیم جایگاه خود را ارتقا دهیم باید نگاه خود را تغییر دهیم. از طرفی برای رسیدن به 55میلیون تن فولاد نیازمند 13 میلیون یورو سرمایه گذارى در حوزه توسعه زیر ساخت ها هستیم.
    وی افزود: براى افق 1404  و تولید 55 میلیون تن فولاد نیازمند 162میلیون تن سنگ آهن هستیم. در این راستا سنگان باید از تولید فعلی خود به تولید سالانه 40میلیون تن سنگ آهن برسد.
    معاون طرح های توسعه  معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در ادامه سخنانش اظهار کرد: هرساله در جهان، 23 میلیون تن مس  تولید می شود که سهم ما کمتر از 200هزار تن است. همچنین درخصوص زغال سنگ نیز می توان گفت استخراج زغال سنگ خام ایران به 2 میلیون تن نمى رسد و تنها محصولى که در همه بخش ها قیمت آن 2/1 قیمت جهانى است، زغال سنگ است.
    وی با اشاره به اینکه 337 هزار تن  آلومینیوم در سال گذشته در ایران تولید شده است ادامه داد: ما در حوزه هاى مختلف معدنى با در اختیار داشتن ذخایر قابل توجه همچون 5 درصد سهم جهانى ، در بخش تولید تنها سهمى یک درصدى در حوزه های مختلف را دارا هستیم و باید به فکر تغییر در تکنیکهای خود باشیم.
    سعدمحمدی ادامه داد: اتحادیه اروپا 20 عنصر را به عنوان عنصر خاص براى 5 سال آینده مشخص کرده است.
    به گفته وی، معدن بر خلاف ذهنیت هاى موجود داراى ظرفیت بالایی در اشتغال زایی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر