هزینه‌های حمل و نقل صادرکنندگان ۲ برابر شده است

عصر معدن- عضو هیات مدیره انجمن سنگ‌آهن ایران دو برابر شدن هزینه‌های حمل‌ونقل داخلی و بین‌المللی بار، افزایش عوارض و مالیات‌های صادرات و همچنین اجرای پیمان‌سپاری ارزی را از مهمترین مشکلات صادرکنندگان محصولات معدنی دانست.;

هزینه‌های حمل و نقل صادرکنندگان ۲ برابر شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، قدیر قیافه از دو برابر شدن هزینه‌های حمل‌ونقل داخلی و بین‌المللی بار در ماه جاری خبر داده و اظهار کرد: با وجود این‌که نرخ هزینه‌های مربوط به بنادر در اختیار دولت است، اما در ماه جاری این هزینه‌ها افزایش داشته که این موضوع در کنار افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل داخلی بار، بر روی صادرات محصولات معدنی تاثیرگذار خواهد بود.

    وی علت افزایش قیمت‌ بسیاری از کالاها و خدمات را ناشی از عدم نظارت درست بر قیمت‌ها دانست، چرا که به گفته وی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و شورای رقابت تنها به کنترل قیمت خدمات و اقلامی که در اذهان عمومی از اهمیت بیشتری برخوردار است، می‌پردازند و نظارتی بر قیمت سایر کالاها و خدمات ندارند.

    قیافه همچنین پیمان‌سپاری ارزی را مخالف ماده 13 قانون صادرات و واردات دانست و اظهار کرد: اجرای پیمان‌سپاری ارزی نتیجه مطلوبی برای صادرکنندگان به دنبال نخواهد داشت.

    عضو هیات مدیره انجمن سنگ‌آهن ایران با بیان این‌که وزارت صنعت، ‌ معدن و تجارت (صمت) باید به سمت حذف عوارض صادراتی حرکت کند، تصریح کرد: در حال حاضر صادرکنندگان سنگ‌آهن ملزم به پرداخت پنج درصد عوارض صادراتی هستند.

    وی افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های صادراتی و به ویژه رشد بیش از دو برابری هزینه‌های حمل‌ونقل بین‌المللی سنگ‌آهن در اثر تحریم‌ها، عوارض صادراتی باعث ایجاد فشار مضاعف بر صادرکنندگان شده است.

    به گفته عضو هیات مدیره انجمن سنگ‌آهن ایران، از دو سال پیش 80 درصد از معافیت‌های مالیاتی لغو شده که در شرایط فعلی اقتصاد کشور به منزله نوعی خودتحریمی است و نتایج آن به ضرر معدن‌داران است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر