افزایش تولید فولاد و رشد قیمت سنگ آهن در چین

عصر معدن- قیمت سنگ آهن به دلیل افزایش تولید فولاد چین علیرغم رکود شدید بخش املاک و مستغلات این کشور، بر خلاف انتظارات سرمایه گذاران از ماه می تاکنون تقریباً دو پنجم افزایش یافت.;

افزایش تولید فولاد و رشد قیمت سنگ آهن در چین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد ایران، طی هفت ماه گذشته سنگ آهن تا 38 درصد رشد قیمت را تجربه کرده و هفته گذشته نیز تا 137 دلار شنیده شد.

    این روند صعودی که از آگوست شدت گرفته به نظر تحلیلگران به این دلیل بود که مقامات چینی به تولیدکنندگان فولاد اعلام کردند که سقف تولید سالانه در سال جاری اعمال نخواهد شد تا از رشد اقتصادی کشور حمایت کنند. بر اساس گزارش گلدمن ساکس، صنعت فولاد چین از آن زمان روند صعودی گرفته و تولید در نیمه دوم سال جاری در مسیری قرار دارد که از سال 2020 دومین رکورد بالای تولید در طول تاریخ بوده است.

    افزایش تولید قیمت فولاد را پایین آورده ولی تقاضا را برای سنگ آهن بالا برده قیمت آن را صعودی کرد. این کشور امسال 1.1 میلیارد تن سنگ آهن وارد کرده که عمدتاً از استرالیا و برزیل بوده و 6 درصد افزایش نسبت به 11 ماهه اول سال 2022 نشان می دهد.

    تقاضای قوی چین برای سنگ آهن علیرغم کاهش شدید تقاضا برای ساخت و ساز بوده چرا که شرکت های ساختمانی زیر بار انبوه بدهی های بزرگ خم شده اند. پروژه های زیرساختی و تولیدی با حمایت دولت تنها تا حدی رکود بازار املاک را جبران کرده است.

    با این حال، فولادسازان توانسته اند مازاد عرضه خود را در خارج از کشور بفروشند و افت یوان در برابر دلار نسبت به سال گذشته به آنها کمک کرده است. بنابراین بسیاری از تولیدکنندگان تولید خود را افزایش داده اند و این امر از تقاضای سنگ آهن حمایت کرده، حتی اگر حاشیه سود آنها کاهش یافته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر