مردم سرمایه‌های خرد خود را به صنعت سنگ وارد کنند

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از مردم دعوت می‌کنم که در حوزه سنگ سرمایه‌گذاری و سرمایه‌های خرد خود را وارد این عرصه کنند;

مردم سرمایه‌های خرد خود را به صنعت سنگ وارد کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، عباس علی‌آبادی، شامگاه شنبه، 11 شهریورماه، در جریان بازدید از شرکت سنگستان شهرستان محلات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکنولوژی رو به توسعه و تحول است و آنچه مهم است آن است که معادن و منابع بسیار خوب و افراد متخصص علاقمند و با انگیزه در اختیار است، اما باید به روز و متحول شویم.

وی با تاکید بر ارتباط گرفتن با افراد متخصص در خارج و داخل کشور، افزود: نوآوری از مسیر تحقیق و توسعه و تفکر و پژوهش حاصل می‌شود و انتظار می‌رود که فعالین حوزه سنگ کشور ارتباط خود را با دانشگاه‌ها ارتقا دهند. اگر این ارتباط به شکل برنامه ریزی شده و جهت‌دار پیش برود، زودتر از ارتباط با خارجی‌ها به نتیجه می‌رسد.

علی‌آبادی تصریح کرد: التماس کردن به خارجی‌ها راه چاره نیست. مسیر، مسیر روی پای خود ایستادن است و قطعا در این مسیر نوآوری شکل می‌گیرد. البته ارتباط با خارج خوب است و نباید ارتباطات را قطع کرد.

وی بیان کرد: از مردم دعوت می‌کنم که در حوزه سنگ سرمایه‌گذاری و سرمایه‌های خرد خود را وارد این عرصه کنند. فعالین حوزه سنگ نیز باید این فرصت مشارکت را به مردم بدهند. تامین مالی از محل منابع دولتی فقط برای کشور تورم زاست. باید منابع خرد مردم را بسیج و تجمیع و از سرمایه‌های خرد، سرمایه‌های کلان ایجاد کرد و با این سرمایه‌های کلان صنعت را نوسازی کرد.

به گزارش ایسنا، علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر خود به شهرستان محلات از شرکت پیشگامان سنگ پاسارگاد و شرکت سوپاب صنعت، تولید کننده قطعات یدکی خودرو نیز بازدید کرد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر