توسعه بازار صادراتی ذوب آهن در سال جاری

عصر معدن- معاون بازرگانی ذوب آهن از حضور در بازارهای جدید صادراتی خبر داد.;

توسعه بازار صادراتی ذوب آهن در سال جاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸:۰۰

    نعمت اله محسنی در گفت و گو با «عصرمعدن» با اشاره به برنامه های این شرکت در سال 98، اظهار کرد: برای سال 98 تولید 3 میلیون و 50هزار تن چدن برنامه ریزی شده است که از این میزان حدود 300هزار تن آن به صورت چدن خام و مابقی به صورت محصولات فولادی خواهد بود.
    وی با اشاره به صادرات این شرکت در سال جاری، تصریح کرد: پیش بینی بر آن است که حدود 1 میلیون تن صادرات داشته و باقی آن را به بازار داخلی عرضه کنیم.
    محسنی افزود: در سال جدید بیشتر به سمت تولید محصولات صنعتی و با ارزش افزوده بالاتر خواهیم رفت. همچنین تولید انواع ریل از جمله راه آهن، مترو، معدن و... را در دستور کار داریم تا به صورت انبوه تولید داشته و نیاز کشور در این بخش را به صورت کامل پوشش دهیم. در کنار این موارد در حوزه محصولات صنعتی نیز ورود خواهیم داشت.
    معاون بازرگانی ذوب آهن در پاسخ به این سوال که آیا کشورهای جدیدی به بازار صادراتی ذوب آهن اضافه شده اند، بیان کرد: ما از سال گذشته علاوه بر بازارهای قدیمی 3 بازار جدید ترکیه، سریلانکا و سوریه را در زمینه صادرات به بازارهای قبلی اضافه کرده ایم. در سال جدید تصمیم بر آن است با توجه به شرایط تحریم کنترل بیشتری بر مقاصد صادراتی داشته باشیم. به طور کلی تلاش بر این است که مشکلی در زمینه صادرات ایجاد نشود.
    به گفته محسنی، شرکت ذوب آهن در اردیبهشت ماه سال جاری در نمایشگاه عراق حضور خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر