‌‌وضعیت تولید ۱۲ محصول‌ و صنایع معدنی در ۱۰ ماه از سال جاری

عصر معدن- بررسی آمار تولید ۱۲ محصول معدنی و صنایع معدنی در ۱۰ ماهه امسال نشان می دهد که تولید فولاد خام و سیمان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.;

‌‌وضعیت تولید ۱۲ محصول‌ و صنایع معدنی در ۱۰ ماه از سال جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فارس، طی 10 ماهه سال 1400 از بین 12 کالاهای منتخب معدنی و صنایع معدنی، تولید 5 کالا کاهشی و تولید 7 کالا افزایشی بود.

    براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت، در این مدت بیشترین رشد تولید مربوط به شمش آلومینیوم بود‌ به طوری که تولید این محصول طی 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 24.8 درصد رشد داشته است.

    تولید شیشه جام در 10 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 17.3 درصد رشد داشته است.

    براین اساس، کاتد مس، آلومینا، کاشی و سرامیک، ظروف شیشه ای و ظروف چینی نیز در بازه زمانی یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

    بر اساس این گزارش، سیمان در 10 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.4 درصد کاهش تولید داشته است، به طوری که تولید آن از 57 میلیون و 862 هزار تن در 10 ماهه سال 99 به 52 میلیون و 975 هزار تن کاهش یافت است.

    فولاد خام، محصولات فولادی، کنستانتره زغال سنگ و چینی بهداشتی نیز از دیگر محصولات معدنی و صنایع معدنی است که تولید آنها در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر