فولاد خوزستان باید در خدمت استان باشد

عصر معدن- استاندار خوزستان با اشاره به سابقه و قدمت شرکت فولاد استان نسبت به دیگر گروه های فولادی کشور، گفت: این شرکت باید در خدمت استان باشد و سهم خود را در توسعه پرداخت کند.;

فولاد خوزستان باید در خدمت استان باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در آیین افتتاح تصفیه خانه آب صنعتی این شرکت، پایبندی صنایع به انجام مسئولیت های اجتماعی را با اهمیت خواند و بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به این موضوع در استان خوزستان تاکید کرد.
    وی ادامه داد: در صورتی که به این مسئولیت ها توجه نشود حس تبعیض در جامعه به وجود می آید و در نتیجه مسیر توسعه و همچنین پیشرفت صنعت با موانع متعددی همراه خواهد بود و به همین دلیل دنیا به سمت توجه به مسئولیت های اجتماعی حرکت کرده است.
    نماینده عالی دولت در استان خوزستان توسعه زیر سقفی را به هیچ وجه مناسب مناطقی که در پیرامون صنایع قرار دارند نیست، گفت: شرکت فولاد خوزستان گستره ای استانی دارد و همانطور که در اندیمشک و شادگان فازهای توسعه خود را به پیش می برد باید به دیگر مناطق استان نیز توجه کند.
    شریعتی یادآور شد: این شرکت باید توجه داشته باشد که همکاری های ما همراه با تعامل دوطرفه خواهد بود ، در قبال استفاده از فضا ، زیرساختها و امکانات استان ، لازم است این صنعت نیز در خدمت خوزستان باشد.
    شریعتی بیان داشت: همانطوری که آلایندگی های فولاد برای مردم این استان است فرصت های شغلی نیز باید همزمان با توسعه این صنعت برای شهروندان خوزستانی باشد.
    طی 27 سال گذشته، فولاد خوزستان طرح های توسعه را در فاز اول تا 2/4 و در فاز دوم تا 3/2 میلیون تن و هم اکنون بالای سه میلیون و 700 هزارتن محقق ساخته است.
    طرح‌ های توسعه کارخانه زیرسقف و همزمان با تولید به گونه ای برنامه ریزی و اجرا شد که طی دو فاز، این ظرفیت به ترتیب به 2میلیون و 400 هزارتن در سال 1387 و سه میلیون و 200 هزارتن تا سال 1390 رسید.
    هم اکنون نیز با اجرای طرح هایی از جمله تقویت کوره‌ های قوس الکتریکی شش گانه و استفاده از کوره‌ های پاتیلی در فولادسازی، ظرفیت افزوده سه میلیون و 700 هزارتن شمش در سال به دست آمده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر