محصولات فولاد خوزستان به ۱۷ کشور جهان صادر می‌شود

عصر معدن- محمد کشانی مدیرعامل فولاد خوزستان در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه، خبرنگاران و تلاشگران حوزه روابط عمومی، فعالان این عرصه را سفیران بیان حقایق و صدای رسای جامعه دانست و معیار اصلی فولاد خوزستان را رعایت اصل شفاف سازی و تعامل سازنده با قشر رسانه اعلام کرد.;

محصولات فولاد خوزستان به ۱۷ کشور جهان صادر می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در این نشست که با حضور چشمگیر فعالان این حوزه در روز چهارشنبه 15 اسفندماه 97 در فرهنگسرای فولاد خوزستان برگزار شد، غلامرضا فروغی نیا مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان ضمن خیرمقدم به مدعوین، هدف از تشکیل این جلسه را ارتباط نزدیک تر با اصحاب رسانه و ارائه عملکرد شرکت فولاد خوزستان در سال 97 بر شمرد.

    در ادامه مهران عباس زاده مدیر استراتژی و تعالی فولاد نکاتی را در خصوص برنامه های استراتژی و توسعه ای این شرکت بیان کرد.
    محمد کشانی مدیرعامل فولاد خوزستان نیز در ابتدای سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اصحاب رسانه در خصوص اشتغال جوانان اظهار داشت: لازمه اشتغال تولید پایدار است و شرکت فولاد خوزستان در سال جاری 3/8 میلیون تن تولید رسیده است؛ همچنین جهت تکمیل زنجیره بالادستی و پایین دستی، 65 درصد از سهام شرکت صنعت فولاد شادگان و 67 درصد از سهام شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی سنگان را خریداری کرده و این امر نقش سرآمدی، محوری بودن و چشم انداز برای آینده را نمایان می کند؛ همچنین قصد داریم بخشی از زنجیره تولید را در شهرستان‌های اطراف اجرا کنیم و این برنامه ها یقینا توسعه و اشتغال بیشتر را به همراه دارد. در حال حاضر بیش از 11 هزار و 500 تن بصورت مستقیم و 100 هزار تن بصورت غیرمستقیم در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.
    کشانی گفت: با بهره گیری از تصمیماتی که در کمیته مبارزه با تحریم شرکت تدوین شد، نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشته ایم و این روند موفقیت در سال 98 ادامه دارد.
    وی با اشاره به بومی سازی مواد اولیه و کاهش وابستگی به خارج بیان کرد: بیش از 85 درصد از مواد مورد نیاز شرکت از داخل کشور تامین می شود.
    کشانی در خصوص فعالیت های این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی تصریح کرد: در شرایط مختلف، نقش حمایتی خوبی در روستاهای محروم و شهرستان های اطراف داشته و خود را ملزم دانسته که با رعایت استانداردهای زیست محیطی و با ایجاد 500 هکتار فضای سبز به تسری سلامت در جامعه کمک کنیم.
    مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به لزوم رعایت استانداردهای محیط زیست افزود: پایبندی این شرکت به کاهش مشکلات و مسائل زیست محیطی مستمر است و با اجرای پروژه های سودمند و برنامه هایی که تدوین شده، حداکثر توان خود را برای کاهش میزان آلایندگی به کار گرفته ایم.
    وی در خصوص پرداخت عوارض مصوب اعلام کرد: شرکت فولاد خوزستان به هیچ سازمانی و نهادی بدهی معوقه ندارد؛ علاوه بر این در بسیاری از پروژه های شهری همچون ساخت پل، پارکینگ و راه‌سازی مشارکت های سازنده داشته است.
    وی افزود: در راستای ایجاد نشاط برای جوانان و ایفای مسئولیت های اجتماعی، ورزشگاه 30 هزار نفری شهدای فولاد خوزستان به بهره برداری رسید و این ورزشگاه بر اساس آخرین استانداردهای جهانی ساخته شده است و در دوره 10 ساله انجام این پروژه، بیش از 150 میلیارد دلار هزینه شده است که تا زمان تکمیل نشدن پارکینگ روبروی ورزشگاه و جاده های دسترسی سیصد و کمربندی، امکان برگزاری مسابقات وجود ندارد و در اینجا از مسئولان ذیربط تقاضای همکاری جهت رفع این مشکل را داریم.
    کشانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تجمعات اخیر بازنشستگان شرکت فولاد خوزستان گفت: بازنشستگان عزیز بابت مطالبات و معوقات خود از صندوق بازنشستگی گلایه دارند که ارتباطی به شرایط مالی شرکت ندارد؛ ما با اقدامات پیشگیرانه هیچ گونه بدهی بابت کارکنان شاغل و بازنشسته نداریم و حقوق و مزایای کارکنان شاغل نهایتا تا چهارم هر ماه پرداخت می شود.
    وی در خصوص نقش حمایتی فولاد از شرکت های صنعتی استان بیان داشت: در سه ماه گذشته ماهانه 20 الی 25 هزار تن محصول فولاد خوزستان برای حمایت و راه اندازی تولید در گروه ملی صنعتی فولاد به این شرکت ارسال شده است.
    وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص نیروی انسانی و دیدگاه مدیریت ارشد سازمان به آن افزود: کارکنان گروه فولاد خوزستان از تعهد و تخصص بالایی برخوردار هستند و به غیر از برخی از اعضای گروه مدیریتی، کاملا بومی استان هستند و هدف اصلی ما استفاده حداکثری از پتانسیل نیروهای منطقه است.
    کشانی با اشاره به نقش تاثیر گذار فولاد خوزستان در بازارهای رقابتی اظهار داشت: فولاد خوزستان از ابتدا تا به امروز همواره جایگاه دومین تولیدکننده در سطح کشور را در اختیار داشته است و به واسطه دسترسی به آب‌های آزاد بزرگترین صادرکننده فولاد در کشور است و سال گذشته 73 درصد از تولید خود را به بیش از 17 کشور دنیا صادر کرده است. همچنین هدف ما دستیابی بیشتر به بازارهای جهانی از جمله کشورهای همجوار است؛ به دلیل تعرفه هایی که کشورهای مقصد برای کالاهای ایران قرار داده است، مشکلاتی در این زمینه به وجود آمده و البته با وجود این مشکلات، محصول نهایی فولاد به کشورهای خارجی همچون عراق و افغانستان که از مهمترین بازارهای خارجی ما هستند صادر می شود‌.
    مدیرعامل فولاد خوزستان درباره چشم انداز 1404 و برنامه های توسعه ای شرکت اعلام داشت: برای آنکه یک بنگاه اقتصادی را به توسعه برسانیم باید تولید پایدار داشته باشیم؛ افق برنامه های فولاد خوزستان شامل تکمیل زنجیره ارزش، رعایت توازن، پایداری و افزایش تولید از3/8 به 5/2 میلیون تن خواهد بود و با تملک سهام شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی، شرکت صنعت فولاد شادگان و احداث کارخانه مگامدول آهن اسفنجی با ظرفیت1/7میلیون تن در آینده نزدیک، قطعا به این چشم انداز دست خواهیم یافت.
    کشانی با اشاره به کسب تندیس زرین تعالی اظهار داشت: این مجموعه بزرگ صنعتی از استراتژی تدوین شده در ابتدای هر سال تبعیت می کند و بر مبنای همین نگاه شرکت فولاد خوزستان بعنوان سازمان سرآمد کشور در سال97 شناخته شد.
    وی درباره واگذاری سهام شرکت فولاد اکسین خاطر نشان کرد: این شرکت پیش از آنکه تبدیل به بنگاه مستقل شود یک سایت در شرکت فولاد خوزستان بود و یکی از پروژه های فولاد به شمار می رفت، بعدها در قالب یک شرکت مستقل واگذار شد، در حالیکه این شرکت به لحاظ آب، برق و خط ریلی به شرکت فولاد خوزستان وابسته است. کمک ما به اکسین در کنار تکمیل زنجیره فولاد، کمک به افزایش ظرفیت تولید، حذف کارمزدی و اشتغال‌زایی پایدار است. طبق توافق با وزارت رفاه جدا از تلاش برای انتقال سهام، فولاد خوزستان با تزریق مدیران خود در این شرکت سعی بر آن دارد مراودات و همکاری فی مابین به آسانی انجام شود.
    مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان این نشست صمیمانه که بیش از 3 ساعت بطول انجامید ابراز امیدواری کرد این نشست ها در آینده ادامه خواهد داشت و آخرین تحولات و دستاوردهای فولاد خوزستان به اطلاع اصحاب رسانه خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر