رشد ۱۰ درصدی صادرات فولاد

عصر معدن- سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد ١۰ درصدی صادرات فولاد به لحاظ وزنی طی دو ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.;

رشد ۱۰ درصدی صادرات فولاد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از ایسنا، طبق اعلام امید قالیباف به ایسنا، از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه، یک میلیون و 66 هزار تن صادرات فولاد صورت گرفته است که ضمن آن در مدت مورد بررسی صادرات مس کاتد به 26 هزار تن رسیده و  44 درصد رشد داشته است.

    سخنگوی وزارت صمت یادآور شد: رشد دلاری صادرات مس کاتد در سال 1400 نسبت به ١٣99 بیش از 116 درصد رشد را تجربه کرد.

    وی همچنین از جهش صادرات ظروف شیشه‌ای خبر داده و گفت: طی دو  ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 50 درصد صادرات ظروف شیشه‌ای رشد وزنی داشته است.

    این مقام مسئول ضمن اشاره به صادرات 234 میلیون دلاری کاشی و سرامیک در سال ١4۰۰ که هشت درصد بیش از میزان آن در سال ١٣٩٩ بوده است؛ افزود: طی دو ماهه امسال صادرات کاشی و سرامیک رشد 9 درصدی را تجربه کرده و رقم 595 هزار را ثبت کرده است.

    شایان ذکر است که در آخرین روز از خردادماه امسال، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) لیست اصلاحیه ساماندهی صادرات محصولات فولادی (مقاطع فولادی) در سال 1401 را ابلاغ و  منتشر کرد که براساس آن 123 واحد مجاز برای صادرات  معرفی شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر