ایران دهمین تولیدکننده فولاد جهان

عصر معدن- بنابر گزارش جدید انجمن جهانی فولاد، ایران در سه ماه نخست سال ۲۰۲۳ با تولید بیش از ۷.۱ میلیون تن فولاد در جایگاه دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان قرار گرفت.;

ایران دهمین تولیدکننده فولاد جهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، انجمن جهانی فولاد در گزارش‌های ماهانه جدولی از 10 کشور بزرگ تولیدکننده فولاد بر اساس میزان تولید ارائه کرده است. رتبه بندی این جدول بر مبنای میزان تولید ماهانه بوده و براساس کل تولید تجمیعی سال با مقیاس کامل‌تر برای سنجش تولید فولاد کشورها، منتشر نشده است.

    بر اساس این گزارش، ماه مارس 2023 تولید فولاد ایران به دو علت کاهش تامین گاز و هم زمانی با تعطیلات عید نوروز کمی کاهش یافت و به 2 میلیون تن رسید که از تولید فولاد ایتالیا در همین ماه با 2.2 میلیون تن کمتر بود.

    اما میزان تولید فولاد ایران از ابتدای سال 2023 تا پایان ماه مارس (سه ماه نخست سال 2023) بالغ بر 7.1 میلیون تن بود در حالی که ایتالیا در همین مقطع، 5.6 میلیون تن فولاد تولید کرد. بدین ترتیب در سال 2023 همچنان ایران دهمین تولیدکننده فولاد دنیا است.

    گفتنی است تولید فولاد ایران در دو ماه نخست سال میلادی جاری با رشد 21 درصدی در مقایسه با مدت مشابه قبل به 5.1 میلیون تن رسید و ایران در جایگاه نهم تولید فولاد جهان قرار داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر