کاهش ۳ درصدی میزان تولید مس کمپانی BHP

عصر معدن- میزان تولید نیکل و مس کمپانی BHP در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹ به ترتیب ۲۵ و ۳ درصد کاهش یافت.;

کاهش ۳ درصدی میزان تولید مس کمپانی BHP
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، شرکت معدنی BHP متعلق به کشورهای انگلستان و استرالیا به نام BHP برای سه‌ماهه سوم سال 2019کاهش تولید در کل فلزات پایه را به ثبت رسانده است. به عبارت دیگر تولید نیکل و روی به ترتیب 25 درصد و 33 درصد در سه‌ماهه سوم نسبت به سه‌ماهه دوم کاهش‌یافته است و در همین مدت، تولید مس نیز افت 3 درصدی را تجربه کرده است.

    تولید مس کمپانی BHP برای سه‌ماهه سوم سال 2019 بهتر از نیکل بود، اما با این وجود، نسبت به سه‌ماهه قبلی کاهش 3 درصدی داشته است. میزان تولید مس تصفیه‌شده طی یک سال منتهی به تاریخ گزارش برابر با 430هزار تن بوده است که نسبت به سال قبل 5 درصد رشد داشته است، اما نسبت به سه‌ماهه گذشته 3 درصد کاهش را نشان می‌دهد. این کاهش تولید به‌دلیل کاهش تولید واحد ذوب «اسکوندیدا» در شیلی به میزان یک درصد و رسیدن به سطح تولید 293 هزار تن در سال حاصل شد. البته، تولید واحد تغلیظ در سه‌ماهه سوم سال به سطح بی‌سابقه 369 هزار تن رسیده است.

    انتظار می‌رود که عملیات تعمیر و نگهداری کلی در اسکوندیدا به بهبود توان تولید در سپتامبر 2019 و رسیدن به سطح 377 هزار تن کمک کند. کاهش تولید کمپانی BHP ناشی از عملیات تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی‌شده در تعدادی از عملیات‌ها بوده است، اما تولید مس هدف‌گذاری شده‌ی کمپانی برای سال 2020 طی تجدیدنظر انجام‌شده به رقم بالاتر 1،7 تا 1،8میلیون تن افزایش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر