مدیرعامل شرکت فولاد خراسان :

رکورد فروش فولاد خراسان شکسته شد

عصر معدن- توسعه صنعت فولاد در ایران از دو جهت نخست برای صنعتی شدن کشور و دیگری برای رسیدن به هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ مورد توجه قرار دارد. در این میان حرکت به سمت تولید فولاد و بومی‌سازی این صنعت یکی از مواردی است که بسیاری از تولیدکنندگان فولادی در این مسیر گام نهاده اند و توانسته اند به موفقیت‌های بسیاری دست یابند.;

رکورد فروش فولاد خراسان شکسته شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، مدیرعامل شرکت فولاد خراسان نیز درباره آخرین اقدامات این شرکت در زمینه بومی سازی گفت: بومی سازی یک حلقه مفقوده در فولاد خراسان است که با جدیت آن را حمایت و دنبال می کنیم و به نوعی مدیریت جدید در شرکت مجمتمع فولاد خراسان برای این موضوع تشکیل می دهیم که از بومی سازی و شرکت های دانش بنیان حمایت کنیم.
    کسری غفوری در گفت وگو با«عصرمعدن» با بیان این مطلب در ادامه گفت: اکنون مشاهده می‌کنیم که شرکت‌های فولادی کشور فعالیت در زمینه بومی سازی را آغاز کردند و از ما جلوتر هستند؛ پس باید خود را به آنها برسانیم. در این زمینه نیز سرمایه گذاری در زمینه بومی سازی برای ساخت قطعات در داخل و خارج از کشور انجام می دهیم.

    یکی دیگر از مواردی که همواره از سوی کارشناسان صنعت و همچنین محیط زیست مطرح می شود مباحث زیست محیطی است. وی در این باره نیز گفت: واقعیت این است که در کنار بحث بومی سازی باید به مواردی همچون اقدامات محیط زیستی که می تواند از آلودگی بکاهد یا استفاده از فیلتراسیون در کارخانه توجه داشته باشیم که این موضوع نیز در حال رصد کردن است.
    غفوری ادامه داد: ما در این زمینه ارتباط خوبی با سازمان محیط زیست شهرستان نیشابور و مدیرکل محیط زیست استان داریم و در بازدیدی که معاون اول رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست کشور از استان داشتند رهنمودهایی در زمینه توجه به محیط زیست و کم شدن آلودگی ها مطرح کردند.
    مدیرعامل شرکت فولاد خراسان درباره سبد محصولاتشان که قرار است در 6 ماهه دوم سال تولید شود نیز گفت: بنده نزدیک به 3 ماه است که  به عنوان مدیرعامل در فولاد خراسان حضور دارم و با توجه به اینکه در شرایط سخت تحریمی قرار داریم و از سوی دیگر شرایط خاصی در داخل کشور برای تامین مواد اولیه وجود داشته، اما توانستیم هر ماه یک رکورد بزنیم. در ماهی که گذشت نیز 3 رکورد زده شد.
    وی ادامه داد: رکورد فروش فولاد خراسان در زمان مدیریت بنده شکسته و رکورد فروش داخلی و صادرات نیز در همه دوره ها شکسته شد. همچنین در ماهی که گذشت با وجود همه مشکلات 3 خط گندله سازی، احیا و نهایتا فولاد سازی رکورد همه ادوار شکسته شد که اتفاق بسیار خوبی است.
    به گفته غفوری، در 6 ماهه دوم سال نیز تصمیم بر این است که برنامه و بودجه ای که در 6ماه نخست سال به نوعی به دلیل برخی مسائل و مشکلات محقق نشد، تامین شود. در واقع خط قرمز شرکت فولاد خراسان این است که برنامه و بودجه ای را که در ابتدای اسال مصوب شده را نباید تغییر دهیم. تمام تلاش خود را نیز در این زمینه انجام می دهیم .
    مدیرعامل فولاد خراسان ادامه داد: مشکلات امروز بسیار زیاد است و پذیرفتن سمت مدیریت یک شرکت مدیریتی فولاد بسیار سخت است اما به لطف خدا و به فرمایش مقام معظم رهبری که گام دوم انقلاب مدیران جوان باید حضور پیدا کنند را سرلوحه کار خود قرار دادیم و با همت همکاران مجتمع فولاد خراسان این مهم را به پیش می بریم.
    وی افزود: نیز در 6 ماهه اول امسال، 41 درصد از هدف تعیین شده شرکت، محقق شده و در ماهی که رکورد زده شد نیز،خطوط تولید میانگین حدودی 107درصد را محقق کرده که این 41درصد را پوشش دهد.
    مدیرعامل فولاد خراسان گفت: واحد فولاد خراسان ظرفیت 1میلیون و 300هزارتن را دارد اما با توجه به رکوردهایی که زده ایم پیش بینی بر این است که 1میلیون و 400هزارتن بتوانیم رکورد بزنیم و 6 ماهه دوم را پوشش دهیم.
    وی درباره میزان صادرات محصولات این شرکت نیز گفت: از این میزان نیز طبق برنامه 50درصد صادرات خواهد بود و 50 درصد دیگر فروش داخلی. البته همه بر این موضوع آگاهند که ما تابع بخش نامه های معاونت معدنی وزارت صمت به ما ابلاغ می کند هستیم و نگرانیم که یک زمانی از آن عدول نکنیم تا سازمان تعزیرات، بورس کالا و معاون معدنی دلخور نشوند. بنابراین طبق برنامه و ابلاغیه داده شده اهداف خود را به پیش می بریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر