کاهش تولید جهانی مس معدنی در پنج‌ماهه نخست ۲۰۱۹

عصر معدن- بر اساس گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG) تولید جهانی مس معدنی در پنج ماهه اول سال ۲۰۱۹ حدود ۱ درصد کاهش یافته است.;

کاهش تولید جهانی مس معدنی در پنج‌ماهه نخست ۲۰۱۹
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، کاهش تولید در دو کشور بزرگ تولیدکننده مس یعنی شیلی و اندونزی، بیشتر از رشد تولید سایر کشورها بوده است. تولید در شیلی به‌عنوان بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده مس معدنی در جهان 3 درصد کاهش یافته است که دلیل عمده آن پایین بودن عیار سنگ کانی بوده است. همچنین تولید کنسانتره در اندونزی به دلیل عملیات انتقال دو معدن اصلی این کشور به مناطقی با عیار سنگ کانی متفاوت، منجر به کاهش موقتی 55 درصدی تولید شد.
    پس از رشد 11 درصدی در سال 2018، تولید در جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) و زامبیا در 5 ماه اول سال 2019 اساساً ثابت باقی ماند که دلیل آن کاهش تولید در برخی از معادن به دلیل عملیات تعمیر و نگهداری و یا عملیات ارتقا تولید بوده است. تولید در پرو به‌عنوان دومین کشور بزرگ تولیدکننده مس معدنی در جهان، استرالیا، چین و مغولستان به دلیل بهبود عیار سنگ کانی و پایان یافتن محدودیت‌های تولیدی سال 2018، افزایش یافته است.
    بر مبنای منطقه‌ای، تولید مس معدنی در آفریقا حدود 1 درصد، در آمریکای شمالی 3،5 درصد و در اقیانوسیه 7 درصد افزایش یافته است، اما در آسیا 4،5 درصد، در آمریکای لاتین 1 درصد و در اروپا 3 درصد کاهش پیدا کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر