معدن بزرگ منیزیت ماکو با بیش از سه میلیون تن ذخیره

عصر معدن- ذخایر این دو محدوده بیش از سه میلیون تن با عیار متوسط ۷۸ درصد منیزیت است که که عیار متوسط اکسید منیزیم ۳۸ درصد برای این دو تا محدوده وجود دارد .;

معدن بزرگ منیزیت ماکو با بیش از سه میلیون تن ذخیره
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از واحد مرکزی خبر، مدیر صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو گفت :در حال حاضر در منطقه معدن بزرگ منیزیت ماکو با بیش از سه میلیون تن ذخیرهآزاد ماکو 4 محدوده معدنی منیزیت وجود دارد که  دو تا از این محدوده در حال بهره برداری بوده و پروانه بهره برداری برای آنها صادر شده است .
      یوسف زاده گفت :ذخایر این دو محدوده بیش از سه میلیون تن با عیار متوسط 78 درصد منیزیت است که که عیار متوسط اکسید منیزیم 38 درصد برای این دو تا محدوده وجود دارد.
    مدیر صنایع و معادن منطقه آزاد ماکو گفت  : این محدوده در استان آذربایجانغربی نادر هست و در داخل کشور در استانهای سیستان بلوچستان ، خراسان جنوبی هست در کنار آنها ، یکی از معادن منیزیوم با ارزش کشور محسوب میشود.

    یوسف زاده افزود : با توجه به اهمیت بسیار بالای این ماده معدنی و توجه خاص به آن به دلیل سبک بودن ، استحکام و قابلیت ترکیب بالا واز آن مهمتر وجود حجم بسیار بالای ماده معدنی منیزیت در منطقه بورالان ماکو حمایت دولت از بخش خصوصی برای ایجاد واحدهای فرآوری و ایجاد ارزش افزوده بالا و جلوگیری از صادرات خام این ماده معدنی بسیار ضروری بنظر می رسد.

    وی گفت : گسترش روز افزون تولید خودروهای سبک ، صنایع پیشرفته دفاعی ، نظامی و هوا فضا موجب شده تا تقاضای جهانی برای منیزیم روز به روز افزایش پیدا کرده و تبدیل به یک ماده استراتژیک شود.

    صنایع آلومینیوم ، آهن و فولاد ، صنایع نسوز، انرژی هسته ای ، الکترونیک ، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و پزشکی و داروی شازی از جمله موارد مهم ومورد استفاده این ماده مهم معدنی به شمار می رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر