تولید فولاد اسفراین ۶۰ هزار تن افزایش یافت

عصر معدن- با اجرای کامل تولید فولاد اسفراین به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو، ظرفیت ذوب و تولید فولاد با افزایش سالیانه ۶۰ هزار تنی به ۱۸۰ هزار تن می‌رسد.;

تولید فولاد اسفراین ۶۰ هزار تن افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، با اجرای طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین و نصب ماشین آلات ریخته گری پیوسته (CCM)، علاوه بر افزایش 60 هزار تنی ظرفیت تولید سالیانه، با حذف فرایند برش و دور ریز شمش حدود 20 درصد صرفه جویی در تولید محقق می‌شود.

    پیش از این در کارخانه‌های لوله گستر اسفراین و مجمتع صنعتی اسفراین، دستیابی به توان تولید لوله‌های بدون درز درون چاهی نفت و فولادی‌های آلیاژی سنگین تا سقف 120 تن محقق شده بود.

    در ماه‌های گذشته داخلی سازی کامل قطعات مهم فولادی انجام شده و برای نخستین بار تیغه‌های برش حفاری (TBM) که پیشتر وارد می‌شد، بطور کامل داخلی سازی شد.

    این مهم علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، صرفه جویی 50 درصدی در قیمت تمام شده صنایع کشور داشته است.

    همچنین برای نخستین بار قطعات مهم خردکن‌های معدنی (HPGR) بطور کامل داخلی سازی شده که جایگزینی این قطعه با مشابه نمونه خارجی، سالیانه ده‌ها میلیون یورو صرفه جویی ارزی در پی خواهد داشت.

    داخلی سازی و ساخت کامل غلطک‌های پشتیبان سنگین بیش از 40 تن، رول های نورد مورد نیاز صنایع فولاد و نیز کوپلینگ (وسیله‌ای برای محور کردن موتور و شفت پمپ) خطوط تولید ورق در مجتمع صنعتی اسفراین به انجام رسید.

    کارخانه‌های لوله گستر اسفراین و مجمتع صنعتی اسفراین با سرمایه گذاری 400 میلیون یورویی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ای درو) با وسعت 210 هکتار در اسفراین واقع در استان خراسان شمالی قرار دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر