رکورد تولید کارخانه فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری شکسته شد

عصر معدن- مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری از تولید ۷۰ هزار تن محصول در تیرماه امسال خبر داد و گفت: رکورد تولید ماهانه محصول این مجتمع شکسته شد.;

رکورد تولید کارخانه فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری شکسته شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، محمود ارباب زاده با بیان این مطلب در ادامه  اظهار داشت : این مجتمع با اتکا به توان نیروهای متخصص خود ، تولید ماهانه را از کمتر از 50 هزار تن در ماه سال گذشته، امسال به 70 هزار تن در ماه تیرماه افزایش داد که این رکورد در تاریخ راه اندازی این مجتمع بی سابقه بوده است.

    وی پیش بینی تولید محصول این مجتمع صنعتی در سال جاری را  700 هزار تن برآورد کرد و افزود: عملیات ساخت کارخانه فولاد استان از سال 86 با ظرفیت اولیه تولید سالانه 800 هزار تن آغاز شد.
    به گفته وی، مرحله احیا تبدیل گندله به آهن اسفنجی در این کارخانه انجام می شود و فولاد چهارمحال و بختیاری به عنوان نخستین واحد فولادی از طرح های هفتگانه فولاد کشور در دولت تدبیر و امید بهره برداری رسید.
    ارباب زاده تصریح کرد: بخش عمده ای از محصول فولاد اسفنجی تولیدی این مجتمع به صنایع فولاد مبارکه اصفهان ارسال می شود.

    از ابتدای عملیات ساخت طرح فولاد چهارمحال و بختیاری تا سال 92 حدود 4 هزار میلیارد ریال اعتبار در این طرح هزینه شد، که با واگذاری 65 درصد این کارخانه به فولاد مبارکه، این بخش 6 هزار میلیارد ریال در ساخت کارخانه سرمایه گذاری کرد و 35 درصد مابقی را سازمان ایمیدرو خریداری و سرمایه گذاری کرده است.
    مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولاد سازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید شمش فولادی در 422 هکتار و با زیربنای 250 هکتار، در سفید دشت فعال است.
    مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در سفید دشت در حدود 30 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
    هم اینک یکهزار و 127 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر