علت کاهش تولید ۹ کالای صنعتی و معدنی

عصر معدن- در طول سال ۱۳۹۶ تولید ۹ کالای منتخب صنعتی و معدنی با کاهش مواجه شد که این اتفاق در مورد هریک از آن ها دلیل خاص خود را دارد.;

علت کاهش تولید ۹ کالای صنعتی و معدنی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، بر اساس اطلاعات  وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش معدن تولید سیمان به علت کاهش تقاضا طی سال های گذشته و فصل زمستان، کاهش صادرات، قطع گاز و رکود بخش ساختمان در سال 1396 با رشد منفی 1.5 درصدی مواجه شده و کاتد مس نیز به علت تعمیرات و تغییر سیستم کوره های فعلی به سیستم فلش که تا آذر ماه ادامه با رشد منفی 1.8 درصدی روبرو شده است.

     همچنین علت رشد منفی 1.4 درصدی تولید پودر شوینده در سال 1396 کاهش صادرات این کالا به کشور عراق بوده و نئوپان به دلیل افت میزان تقاضا در بازار با رشد منفی 11.5 درصدی تولید روبرو شده است.

    تغییر در برنامه مدیریتی گروه خودروسازی و جلوگیری از تولید وانت آریسان واحد تبریز توسط سازمان ملی استاندارد نیز عامل رشد منفی 1.4 درصدی تولید وانت در سال گذشته اعلام شده است.

    کولر آبی به دلیل کاهش صادرات و فصلی بودن تولید محصول با رشد منفی 30.7 درصدی روبرو شده و الیاف اکریلیک نیز به دلیل تعطیلی یک شرکت تولیدی از اواسط سال گذشته به علت مشکلات مدیریتی با کاهش تولید مواجه شده است.

    کاهش نقدینگی به دلیل اجرای طرح تحول سلامت عامل رشد منفی 6.5 درصدی تولید داروی انسانی بوده و تولید الکتروموتور نیز به علت مشکل تامین مواد اولیه به دلیل مسائل ارزی و کاهش نقدینگی با رشد منفی 2.8 درصدی همراه شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر