۱۸۵ هزار و ۶۵۰ تن سولفات سدیم تولید شد

عصر معدن- مدیر مجتمع شرکت املاح معدنی ایران گفت: ۱۸۵ هزار و ۶۵۰ تن سولفات سدیم در این شرکت تولید شد که ۱۲۵ هزار و ۴۲۰ تن آن در واحد اراک و ۶۰هزار و ۲۳۰ تن در واحد گرمسار تولید شده است.;

۱۸۵ هزار و ۶۵۰ تن سولفات سدیم تولید شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، رضا عروجی افزود:65 هزار و 450 تن نمک نیز پارسال در شرکت املاح ایران تولید شد که از این میزان، 26 هزار و 600 تن صادرشده و 38 هزار و 850 تن نیز در بازارهای داخلی به مصرف رسیده است.
    مدیر مجتمع شرکت املاح معدنی ایران ادامه داد: برداشت های معدنی این شرکت برابر توافق با اداره کل محیط زیست استان مرکزی از اوایل خردادماه امسال آغاز می شود و تا اوایل آبان ماه جاری ادامه خواهد داشت.
    عروجی اظهار کرد: شرکت املاح مجاز است سالانه 750 هزار تن برداشت ماده معدنی از حوزه ذخایر معدنی کویر میقان اراک داشته باشد که در سال گذشته میزان برداشت مواد معدنی توسط این شرکت 700 هزار تن بود و پیش بینی می شود امسال نیز 700 هزار تن برداشت شود.
    وی گفت: شرکت املاح ایران تمام تعهدات زیست محیطی خود را انجام داده و در زمینه بوته کاری فراتر از تعهدات عمل کرده به طوری که بوته کاری تالاب میقان در سال 95 به میزان 50 هکتار و در سال 96 55 هکتار بوده است.
    عروجی تصریح کرد: در سال جاری نیز پیش بینی شده این شرکت حدود 60 هکتار بوته کاری جدید در تالاب میقان ایجاد کند.
    فعالیت شرکت املاح معدنی ایران از سال 1363 آغاز شده که واحد گرمسار این شرکت در سال 73 و مرحله نخست واحد اراک آن در سال 1379 و مرحله دوم آن در سال 1384 به بهره برداری رسیده است.
    واحد کارخانه ای شرکت املاح معدنی ایران در اراک در زمینی به وسعت 32 و 6 دهم هکتار ایجاد شده و فعالیت آن به صورت شبانه روزی است.
    شرکت املاح معدنی ایران از واحدهای شستا وابسته به تامین اجتماعی است. تالاب کویری میقان اراک به عنوان ذخیره گاه اصلی ماده معدنی سولفات سدیم است. سولفات سدیم ماده پایه صنایع شوینده است که 40 درصد ترکیبات پودرهای شوینده را شامل می شود.
    حدود 80 درصد از محصولات سولفات سدیم تولیدی شرکت املاح معدنی ایران در صنایع شوینده داخلی و بقیه در صنایع کاغذسازی، چرم سازی، داروهای دامی و شیشه سازی کاربرد دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر