حمیدرضا فولادگر عنوان کرد :

زنجیره ارزش ذوب آهن، نیازمند سنگ آهن و معدن

عصر معدن- حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در حاشیه بازدید از غرفه ذوب آهن در نمایشگاه متالورژی،فولاد،ریخته گری ماشین آلات و صنایع وابسته اصفهان گفت : تاسیس ذوب آهن اصفهان به واقع مسئولیت اجتماعی به تمام معناست. این شرکت مادر صنعتی با جذب نیرو از سرتاسر ایران نقش موثری در اشتغالزایی و توسعه شهرهای پیرامون داشته است. در حوزه ورزش،ایجاد فضای سبز،بهره گیری از پساب و... نیز زبانزد است.;

زنجیره ارزش ذوب آهن، نیازمند سنگ آهن و معدن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، وی با اشاره به اینکه در دوران سخت تحریم ظالمانه دشمن، فرصت خوبی برای نهضت ساخت داخل ایجاد شده افزود: مجموعه ذوب آهن اصفهان به ویژه در سال های اخیر در حوزه ساخت داخل و بهره گیری از توانمندی جوانان مستعد ایرانی عملکرد بسیار خوبی داشته است. 
    نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ابتکار بسیار خوبی را در غرفه ذوب آهن اصفهان شاهد هستیم. ارائه قطعات مورد نیاز در نمایشگاه قطعاً زمینه تبادل اندیشه ها و عملیاتی شدن آنها را در راستای بومی سازی در پی دارد.
    وی در ادامه به قانون حداکثر استفاده از تولید داخل اشاره کرد و خاطر نشان کرد: این قانون حدود سه ماه است که ابلاغ شده است. بر اساس این قانون اگر شرکتی بخواهد قطعه و تجهیزی را از خارج وارد کند یا پروژه ای را بخواهد با طرف خارجی قرارداد ببندد، ابتدا نیاز است از طریق ورود به سامانه بررسی کرد که تولید این قطعه در داخل امکان پذیر نیست و سپس به وارد کند یا انعقاد قرارداد داشته باشد. این قانون کمک شایان توجهی به ساخت داخل می کند. بر اساس این قانون ذوب آهن که تولید ریل منطبق با استانداردهای به روز دارد، نیاز است راه آهن جمهوری اسلامی از این محصول استراتژیک در توسعه خطوط راه آهن استفاده کرد.
    فولادگر اضافه کرد : ذوب آهن اصفهان با دارا بودن کارگاههای ساخت، سابقه درخشانی در ساخت قطعات و تجهیزات داشته است و قطعاً به همراه شرکت های زیرمجموعه این روند را ادامه خواهد داد تا انشاا... طرح توازن که در گذشته کلید خورد تکمیل شود.
    وی بیان کرد: تکمیل زنجیره ارزش در ذوب آهن نیازمند برخورداری از سنگ آهن و در اختیار گرفتن معدن است.
    فولادگر گفت: مطلع شدیم تعرفه صادرات سنگ آهن با پیگیری وزارتخانه افزایش یافته است که از هفته آینده ابلاغ می شود و تا حدودی از خام فروشی جلوگیری می شود.
    وی خاطر نشان کرد: شرکت های فولادی همواره مسایل زیست محیطی دارند اما مهم برنامه ریزی موثر برای ساماندهی این چالش ها است.
    فولادگر ادامه داد : قانون رفع موانع تولید با لایحه ای که دولت آورد و طرح مجلس تصویب و ابلاغ گردید. اولین گزارش نظارتی را در مجلس ارائه نمودیم که قرائت شد و به موضوعاتی نظیر بانک،بورس و تامین مالی اختصاص داشت،گزارش دوم نیز با محوریت بدهی ها، مطالبات بخش خصوصی و تهاتر در نوبت برای قرائت در صحن قرار دارد. تا آخر سال نیز سعی می کنیم گزارش سومی در حوزه صنعت ارائه کردیم. ما به عنوان کمیسیون ویژه هم قانون گذاری و هم نظارت آن را بر عهده داریم. طبق گزارش در برخی از بخش ها دولت توانسته قانون را اجرا کند،بعضی در دست اجراست و متاسفانه بخش هایی نیز اجرایی نشده که نیاز به پیگیری دارد.
    شایان ذکر است در این بازدید ، تندیس ویژه برترین غرفه نمایشگاه متالورژی اصفهان از سوی دکتر حمیدرضا فولادگر به نماینده روابط عمومی ذوب آهن اهدا شد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر