وزارت صنایع و معادن جزیی از وزارتخانه صمت است

عصر معدن- سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه آقای رحمانی قبلا برای تصدی مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت از مجلس رای اعتماد گرفت، گفت: با جدایی بخش تجارت از این وزارتخانه، مسئولیت وزیر کمتر شد نه بیشتر، بنابراین نیازی به معرفی مجدد وزیر به مجلس و اخذ رای اعتماد نیست.;

وزارت صنایع و معادن جزیی از وزارتخانه صمت است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از اقتصاد آنلاین؛ سید حسن نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت صمت در یک سال اخیر تلاش های زیاد، کارها و اقدامات ابتکاری خوبی در راستای ایجاد اشتغال و تولید انجام داد و برنامه ریزی شد تا رونق تولید به معنای واقعی دنبال شود.

    وی با بیان اینکه همه ابعاد رونق تولید به تلاش وزیر صنعت، معدن و تجارت بستگی ندارد، به وجود برخی مشکلات بر سر راه تولید اشاره کرد و گفت: البته موانع بانکی، موانع قانونی، موانع تولید و تحریمها سر جای خود هستند.

    سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: برای اعطای تسهیلات تولید، بانک ها همراهی و همکاری نمی کنند. اشکال تراشی می کنند. بنیه مراکز اقتصادی تقویت نمی شود.هنوز یک تولید کننده وقتی می خواهد مجوز بگیرد باید هفت خان رستم را رد کند.

    نقوی حسینی با تاکید بر اینکه در این زمینه ها وزیر صمت مقصر نیست، گفت: اما آنچه در حیطه وظایف وزارت صمت بوده، به خوبی انجام شده و تلاش و زحمت زیادی کشیده شد.

    وی با بیان اینکه وزیر شخصا برای تولید و رفع چالش ها وقت می گذارد، اضافه کرد: موفقیت آقای رحمانی بیش از حد انتظار است.

    نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید در تیرماه امسال در تهران از سوی وزارت صمت گفت: وزیر در همین راستا اعلام کرد هر نوع قطعه برای تولیدات داخلی که توسط هر شرکتی تولید شود، ما از آنها حمایت و پشتیبانی کرده و خرید آنرا تضمین می کنیم.

    نقوی حسینی استفاده از شرکت های دانش بنیان و ورود این شرکت ها به تولید ملی را از دیگر اقدامات مثبت وزارت صمت دانست.

    وی با اشاره به مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی و تلاش برخی افراد برای القای ضرورت معرفی 2 وزیر صنایع ومعادن و بازرگانی به مجلس گفت: طرحی که در صحن مجلس مصوب شد، در واقع طرح انتزاع بخش تجارت از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تشکیل وزارت بازرگانی بود.

    سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: بخش تجارت جزئی از وزارت صنعت، معدن و تجارت است. چون انتزاع صورت گرفت وزارت صنایع و معادن سر جای خود است و وزیر هم وزیر صنایع و معادن است.

    نقوی حسینی افزود: حوزه تجارت به یک وزارتخانه تبدیل شده است. به نظرم فقط وزیر بازرگانی باید به مجلس معرفی شود نه 2 وزیر.

    وی با بیان اینکه وزیر صنایع و معادن نیاز به معرفی جدید به مجلس ندارد، افزود:  مجلس مصوب نکرد که وزارت صنایع و معادن جدید تشکیل شود.

    سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یک وقت 2 وزارتخانه ادغام که در آن صورت به اختیارات و وظایف وزیر اضافه می شود یا تغییر می کند، در این صورت مجلس باید ببیند که آن وزیر توانائی انجام وظایف جدید را دارد یا نه.

    نقوی حسینی تصریح کرد: با مصوبه روز چهارشنبه گذشته مجلس به وظایف و اختیارات وزیر اضافه نشده بلکه از وظایف و اختیارات وزیر کم شده است.

    وی تاکید کرد: بنابراین کسی که قبلا برای وزارت صنعت، معدن و تجارت از مجلس رای اعتماد گرفت، قطعا صلاحیت اداره وزارت صنایع و معادن که جزئی از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت است را دارد و نیازی به رای اعتماد مجدد وی از مجلس نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر