شناسایی کشورهای جایگزین برای واردات کالاهای صنایع معدنی

عصر معدن- اهم اقدامات معاونت امور معادن و صنایع معدنی در خصوص مبارزه با تحریم های ناجوانمردانه ایالات متحده آمریکا اعلام شد.;

شناسایی کشورهای جایگزین برای واردات کالاهای صنایع معدنی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، در شرایطی که تحریم های ظالمانه داد و ستد با کشورهای دیگر را محدود کرده است، معاونت معدن و صنایع معدنی برای ادامه کار و ایجاد آرامش در جامعه کالاهای وارداتی مورد نیاز را شناسایی و کشورهای جایگزین برای واردات کالاها را شناسایی کرده است.

    در این بین مدیریت واردات و شناسایی کالاهای غیر ضروری هم از اهمیت خاصی برخوردار است که معاونت معادن و صنایع معدنی با ممنوعیت و محدود کردن واردات برخی از کالاهایی که در داخل کشور تولید می شوند، این مسئله را مدیریت کرده است.
    محدودیت تامین ارز یکی از مشکلات کشور در دوران تحریم است که این معاونت با شناسایی و قراردادن کالاهای وارداتی در سه گروه کالاهای اساسی و ضروری، مواد اولیه و کالاهای واسطه ای و سرمایه ای و کالاهای مصرفی با اختصاص ارزهای مختلف به این گروه ها جهت مدیریت ارز موجود در کشور اقدام کرده است.
    شناسایی و تکمیل طرح های نیمه کاره که بیش از 80 درصد پیشرفت داشته اند، تلاشی دیگر برای مدیریت تحریم ها در کشور است.
    همچنین برنامه ریزی برای برگزاری جلسات مشترک با شرکت بورس کالا به منظور تعیین نحوه قیمت گذاری کالاهای قابل عرضه در بورس کالا افزایش پیدا کرده و برای تامین نیاز مواد اولیه و کمکی شرکت های بزرگ تولیدی، حداقل برای دو سال آینده اقداماتی انجام شده است.
    در نتیجه تحریم های ظالمانه برخی از واحدهای معدنی دچار مشکل شده اند که از طریق کارگروه ملی و اختصاص تسهیلات جهت حمایت از این واحدها و رفع موانع تولید تلاش می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر