رشد ۳۴ درصدی صادرات تیرآهن در ۸ ماه

عصر معدن- بررسی آمار صادرات فولاد میانی و محصولات فولاد میانی نشان می‌دهد در ۸ ماه از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، محصولاتی مانند تیرآهن، آهن اسفنجی و گندله سنگ‌آهن، رشد صادرات داشته‌اند.;

رشد ۳۴ درصدی صادرات تیرآهن در ۸ ماه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فارس، بررسی آمار مربوط به صادرات فولاد در 8 ماهه امسال نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، صادرات تیرآهن نسبت به سال گذشته رشد داشته است و از 91 هزارتن در سال 1401 به 122 هزارتن در سال جاری رسیده است.

    اما صادرات میلگرد در 8 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش یافته است، صادرات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع هم افزایش 26.8 درصدی یافته است.

    بر اساس آمار اعلامی از سوی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، صادرات کل مقاطع فولادی شامل ورق گرم، ورق سرد و ورق پوشش‌دار در 8 ماه ابتدای امسال نسبت به 8 ماه سال گذشته 11.3 درصد رشد داشته است و در واقع از 265 هزارتن در 8 ماه ابتدای سال گذشته به 295 هزارتن در 8 ماهه ابتدای سال جاری رسیده است.

    صادرات آهن اسفنجی، گندله سنگ آهن و کنستانتره سنگ آهن نیز در 8 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 101.7 درصد، 115 درصد و 760.9 درصد رشد داشته است.

    این گزارش می‌افزاید: صادرات فولاد میانی نیز در 8 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.4 درصد رشد داشته است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر