استخراج مواد معدنی در ۴۰ سال انقلاب افزایش یافت

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استخراج مواد معدنی در کشور اول انقلاب سالانه ۱۹میلیون تن بوده که اکنون این رقم به ۴۰۰ میلیون تن رسیده است.;

استخراج مواد معدنی در ۴۰ سال انقلاب افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، جعفر سرقینی  در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: نه تنها برای مواد معدنی دست پیش بیگانگان دراز نمی کنیم بلکه سال گذشته 9 میلیارد دلار صادرات معدنی و صنایع معدنی داشتیم.
    وی ادامه داد: امسال هم هدف ما بیشتر از این رقم است اما علیرغم همه محدودیت هایی که تحریم ها ایجاد کرده، پیش بینی می شود به همین رقم نزدیک شویم.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد صنعت در جمهوری اسلامی افزود: مردم باید از این توسعه ها با خبر شود.
    وی یادآور شد: اول انقلاب ما سالی حدود پنج میلیون تن فولاد وارد می کردم اما امروز علیرغم همه تحریم ها و مشکلات سالانه 10 میلیون تن فولاد صادر می شود.
    سرقینی بیان کرد: در زمینه سیمان نیز اوایل انقلاب با هشت میلیون تن تولید وارد کننده بودیم اما امروز تنها نیاز کشور را تامین می کنیم بلکه 87 میلیون تن ظرفیت تولید سیمان داریم و نیز در مقطعی 15میلیون تن صادرات سیمان داشته ایم.
    وی با اشاره به رشد صنایعی از قبیل کاشی، سرامیک و شیشه گفت: در زمینه فولاد هم سال گذشته با پشت سر گذاشتن فرانسه و ایتالیا رتبه دهم دنیا را کسب کردیم ضمن اینکه همواره در تحریم هم بودیم اما کسب این موفقیت ها نتیجه لطف خدا و برکت انقلاب است.
    معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: در تولید سیمان هم رتبه چهارم دنیا را داریم و در تولید کاشی و سرامیک هم به لحاظ ظرفیت در رده سوم و صادرات دوم هستیم.
    سرقینی با بیان اینکه حق صنعت گفته نمی شود تاکید کرد: زحمات زیادی در حوزه صنعت در 40 سال گذشته کشیده شده که باید اطلاع رسانی شود.
    وی بیان کرد: در سایه امنیتی که جمهوری اسلامی ایجاد کرده مردم و دولت در بخش صنعت سرمایه گذاری کرده اند.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه مطالبات و حقوق معوقه کارگران پیگیری می شود، گفت: گزارش های دقیق در این زمینه از مراجعی همچون دفتر نماینده ولی فقیه رصد و رسیدگی خواهد شد.
    وی با اشاره به 6 هزار و 500 معدن فعال در کشور تصریح کرد: اگر بخواهیم برای هر کدام از این معادن صنایع تبدیلی راه اندازی کنیم هدر رفت سرمایه است اما برای چند معدن یک واحد راه اندازی می شود.
    سرقینی با اشاره به استقلال اقتصادی کشور ایران در سایه انقلاب ادامه داد: ترکیه با یک چشم غره آمریکا ارزش پولش به یک سوم رسید در حالی که ایران 40 سال پنجه در پنجه آمریکا داشته و اقتصاد ما وابسته به یک اخم آمریکا نیست.
    معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: استقلال فقط وجه سیاسی ندارد بلکه جنبه اقتصادی آن هم مهم است.
    وی با اشاره به پایین آمدن ارزش پول ملی گفت: گرچه مردم در مضیغه هستند اما نظام و دولت برای آن تدبیر خواهد کرد و نخواهند گذاشت که مردم در عذاب باشند.
    معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت روز سه شنبه همزمان با پنجمین روز دهه فجر در سفر 2 روزه به خراسان جنوبی بعد از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان برای افتتاح و بازدید از چند طرح معدنی راهی شهرستان نهبندان شد.
    9893 *

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر