معاون اقتصادی بندر چابهار مطرح کرد:

صدور محصولات افغانستان از بندر چابهار/ تخفیفات ویژه برای فعالان بخش خصوصی

عصر معدن- معاون اقتصادی بندر چابهار گفت: پیش بینی می‌کنیم که تا پایان سال حجم تخلیه بار در بندر چابهار از سه میلیون تن عبور کند.;

صدور محصولات افغانستان از بندر چابهار/ تخفیفات ویژه برای فعالان بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از  ایلنا، حسین شهدادی معاون اقتصادی بندر چابهار در حاشیه بازدید خبرنگاران از بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی گفت: طرح توسعه شهید بهشتی در پنج فاز تعریف شده که فاز اول آن اکنون راه‌اندازی شده است. بندر شهید کلانتری بیشتر برای شناورهای سنتی مطلوب بوده و فعالیت‌های تجاری در بندر شهید بهشتی صورت می‌گرفت.

    وی ادامه داد: در فاز اول آبخور بندر 4.5 متر افزایش پیدا کرده و در مجموع به 16.5 متر رسیده است و اکنون ظرفیت 8.5 میلیون تن بارگیری و تخلیه را دارد. مهمترین فعالیت تعریف شده این بندر ترانزیت و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز شرق کشور است.

    شهدادی ادامه داد: اسکله شهید بهشتی 1700 متر طول دارد و اولین بندری است که در دهانه اقیانوس قرار گرفته و فاصله دریایی آن به مراتب کوتاه‌تر از سایر بنادر است.

    معاون اقتصادی بندر چابهار با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در شش ماه دوم سال  جاری در این بندر گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون 140 هزار تن کالای اساسی وارد بندر چابهار شده است و میانگین تخلیه کالاهای فله‌ای 12 هزار تن و میانگین تخلیه کالاهای غیرفله‌ای 3.5 هزار تن در ساعت است به طوری که هر ساعت در بخش کانتینری 32 باکس تخلیه می‌شود.

    وی افزود: در بخش کالاهای اساسی ظرف 50 روز گذشته 340 هزار تن جو، شکر، برنجو ذرت تخلیه شده و 80 درصد این کالاها به سمت مناطق دیگر کشور بارگیری شده است.

    وی تصریح کرد: به هیچ عنوان وصول کالا در این بندر نداریم و تلاش شده با ارائه خدمات بهترین زمان تخلیه و بارگیری را به وجود آوردیم.

    شهدادی همچنین از فعالیت هشت مکنده غلات با ظرفیت 600 تن در ساعت در بندر شهید بهشتی خبر داد و گفت: هیچ بندری در کشور چنین ظرفیتی از مکنده‌ها را ندارد و آ‌خرین تجهیزات روز دنیا در این بندر مورد استفاده قرار گرفته است.

    وی با اشاره به فعالیت ترانزیتی بندر گفت: ‌امسال برای اولین بار محصولات صادراتی افغانستان مانند میوه‌های خشک و سنگ‌های معدنی از این بندر صادر شده است. ما همچنین برای تشویق بخش خصوصی برای حضور در این بندر تخفیفات ویژه‌ای را در نظر گرفتیم ضمن آنکه خطوط کشتیرانی نیز تخفیفات خوبی در این بندر دارد. ما پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان سال حجم تخلیه بار در این بندر از 3میلیون تن عبور کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر