افزایش ۱۱.۷ درصدی صادرات سیمان و کلینکر

عصر معدن- دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از افزایش صادرات سیمان در ۲ ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.;

افزایش ۱۱.۷ درصدی صادرات سیمان و کلینکر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰:۰۰

    عبدالرضا شیخان در گفت و گو با «عصر معدن» درباره وضعیت صادرات سیمان، اظهار کرد: در حال حاضر صادرات همچنان در حال انجام است. سال گذشته نزدیک 12 میلیون تن سیمان و کلینکر صادرات انجام گرفت. اما در 2 ماهه ابتدای سال میزان صادرات حدود 2میلیون و 400هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 11.7 درصد افزایش داشته است.
    وی ادامه داد: آمارها حاکی از انجام صادرات بوده اما در این میان بحث صادرات به عراق موضوعی مجزا است.
    شیخان با اشاره به صادرات سیمان به عراق، بیان کرد: صادرات ما به کردستان عراق در حال انجام است. اما در بخش مرکزی، سیاست های دولت عراق استفاده از سیمان داخلی است و تمایلی به استفاده از سیمان صادراتی ندارند.
    دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان تاکید کرد: با توجه به این موضوع دیگر چندان روی بازار داخلی عراق حساب باز نمی کنیم. اما به دنبال بازارهای جدید برای جایگزین بازار داخلی عراق هستیم.
    شیخان ادامه داد: در همین رابطه به دنبال حضور در بازار بنگلادش هستیم. همچنین جلساتی با فیلیپین داشته ایم تا بتوانیم این منطقه را نیز پوشش دهیم.
    به گفته وی، در حال حاضر با توجه به اینکه وضعیت تولید کلینکر در جهان کاهش پیدا کرده است، پیش بینی می شود تقاضا برای این ماده با افزایش همراه شود.
    شیخان همچنین با اشاره به «سامانه نیما»، گفت: ما با این سامانه در صادرات کاری نداریم زیرا عمده صادرات ما به کشور افغانستان و کشورهایcis است که به صورت ریالی انجام می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر