علی‌رغم نگرانی‌های شدید درباره تغییرات آب‌وهوایی؛

آمریکا زغال سنگ خود را به آسیا صادر می‌کند

عصر معدن-وزیر انرژی آمریکا ابراز امیدواری کرد: این کشور با کمک کانادا و مکزیک بتواند با دور زدن ممنوعیت‌ها، زغال سنگ خود را به آسیا صادر کند.;

آمریکا زغال سنگ خود را به آسیا صادر می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دن برولت، وزیر انرژی آمریکا، گفت: کانادا و مکزیک می‌توانند به صادرات زغال‌سنگ آمریکا به آسیا با دور زدن ممنوعیت کشتی‌رانی در ایالت‌های ساحل غربی آمریکا که به دلیل نگرانی‌ها از تاثیر این سوخت بر تغییرات آب و هوایی اعمال شده، کمک کنند.

    برولت گفت: امیدوار است توافق تجاری جدید آمریکای شمالی که ماه گذشته میان آمریکا، کانادا و مکزیک به دست آمد، گفت‌وگو‌ها در این زمینه را تسهیل کند و دو کشور همسایه آمریکا فرصت‌هایی را برای صادرات زغال سنگ پیشنهاد دهند.

    وزیر انرژی آمریکا در ادامه تاکید کرد: «به همین دلیل است که این توافق اهمیت دارد. امیدواریم با کانادا و مکزیک همکاری بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم راهی برای صادرات زغال سنگ از ایالت وایومینگ و دیگر ایالت‌های غربی آمریکا به آسیا و بازار‌های جهانی بیابیم.»

    این در حالی است که برخی از نمایندگان کنگره آمریکا معتقدند در توافق تجاری جدید میان این سه کشور استاندارد‌های محیط زیستی نادیده گرفته شده است.

    وایومینگ یک ایالت پیشرو در تولید زغال سنگ در آمریکاست که صادرات از آن متوقف شده است. در ایالت‌های کالیفرنیا، واشنگتن و اورگان نیز به دلیل نگرانی‌ها از تاثیر زغال سنگ بر تغییرات آب و هوایی بنادر مربوط به زغال سنگ تعطیل شده‌اند. دولت ترامپ تلاش کرده تا به شرکت‌های تولیدکننده زغال سنگ کمک کند در رقابت با انبوهی از تولید‌کنندگان گاز طبیعی ارزان قیمت عقب نمانند. وزیر انرژی دولت ترامپ در همین گفت‌وگو اعلام کرد 64 میلیون دلار برای تحقیق و توسعه کارخانه‌های زغال‌سنگ کارآمدتر تخصیص می‌یابد.

    ترامپ پس از ورود به کاخ سفید از توافق آب و هوایی پاریس که پیشتر از سوی اوباما به امضا رسیده بود خارج شد. او اعلام کرد این توافق با منابع آمریکا منافات دارد و خروج از آن صنایع زغال سنگ آمریکا را رونق خواهد بخشید. ترامپ در کاخ سفید گفت: «آمریکا از پیمان پاریس خارج می‌شود، اما به مذاکرات برای معامله بهتر در این زمینه ادامه می‌دهد.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر