در ١۰ ماهه سال جاری

از حجم صادرات فولاد ایران به خارج کاسته شد

عصر معدن- طبق آمار، از قریب به ۸۹ میلیون تن مجموع اقلام فولادی در کشور طی ۱۰ ماهه امسال حدوداً ۱۱ میلیون و ۸۶۰ هزار تن صادر شده که در مجموع نسبت به میزان صادرات اقلام فولادی در مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.;

از حجم صادرات فولاد ایران به خارج کاسته شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا ، بر اساس آمار، از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه دو میلیون و 328 هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که نسبت به دو میلیون و 232 هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته چهار درصد بیشتر شده  و تنها مقطع فولادی است که میزان صادرات آن افزایشی ثبت شده است.

    از میزان مقاطع طویل فولادی صادر شده در 10 ماهه امسال 10 تن آن مختص دی ماه است.

    صادرات شمش فولاد کمترین کاهش صادرات را به خود اختصاص داده است و با پنج میلیون و 748 هزار تن صادر شده در مجموع 10 ماهه امسال یک درصد کاهش تولید را نسبت به پنج میلیون و 807 هزار تن صادراتی در 10 ماهه 1400 تجربه کرده است. 

    پس از آن، در حالیکه در 10 ماهه 1400 حدوداً دو میلیون و 727 هزار تن محصولات فولادی تولیدی کشور به خارج صادر شده بود، در مدت مشابه امسال میزان صادرات این محصولات با کاهش دو درصدی معادل 42 تن، به دو میلیون و 685 هزار تن رسیده است.

    در دی ماه امسال 114 هزار تن آهن اسفنجی صادر شده که با مجموع 6٣۰ هزار تن آهن اسفنجی صادر شده در 9 ماهه ابتدایی امسال، در مجموع 744 هزار تن صادر شده است که نسبت به 985 هزار تن صادراتی در مدت مشابه سال گذشته 24 درصد کاهش یافته است. 

    در نهایت بر اساس آمار، از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، 357 هزار تن مقاطع تخت فولادی صادر شده که 37 هزار تن آن در دی ماه صورت گرفته و در مجموع نسبت به صادرات این مقاطع در ٩ ماهه 1400 معادل 495 هزار تن 28 درصد کاهش صادرات رخ داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر