بخش معدن در فروردین امسال ۱۲۱ میلیون دلار صادرات داشت

عصر معدن- براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، بخش معدن در فروردین ماه با صادرات یک میلیون و ۸۹۲ هزار تن کالا به ارزش ۱۲۱ میلیون دلار که در مقایسه با ماه مشابه پارسال به ترتیب از نظر وزن وارزش ۲۱ و ۴۳ درصد رشد را ثبت کرد.;

بخش معدن در فروردین امسال ۱۲۱ میلیون دلار صادرات داشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، جداول آماری تجارت خارجی گویای آن است که صادرات کالا در فروردین 98 با احتساب میعانات گازی به میزان هشت میلیون و 527 هزار تن و به ارزش 2 میلیارد و 547 میلیون دلار انجام شد که نسبت به ماه مشابه در سال 97 از لحاظ وزن 7.6 درصد رشد نشان می دهد، اما از نظر ارزش 18.3 درصد کاهش یافت.

    بررسی عملکرد صادرات بخش معدن در فروردین 97 حاکی است، یک میلیون و 562 هزار تن کالا به ارزش 84.5 میلیون دلار به بازارهای هدف راه یافت.

    آمارهای پارسال گویای آن است که در فروردین ماه هفت میلیون و 921 هزار تن صادرات غیرنفتی به ارزش سه میلیارد و 115 میلیون دلار صادر شده بود.

    بررسی اقلام صادراتی در نخستین ماه امسال نشان می دهد که در بین پنج قلم کالای عمده صادراتی محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد غیر ممزوج از ارزش 90 میلیون دلار صادر شد.

    صادرات فولاد میانی(خام) در فروردین ماه امسال به رقم 392 هزار تن رسید و نسبت به ماه مشابه پارسال با رقم 495 هزار تن، کاهش 21 درصدی ثبت شد.

    بررسی آمار صادرات نخستین ماه امسال گویای ان است که بخش معدن سهم پنج درصدی از ارزش کل صادرات را در مدت مورد بررسی داشت، در عین حال سهم صنعت به عنوان صدرنشین 38 درصد ثبت شده، فروردین پارسال هم سهم معدن از مجموع صادرات غیرنفتی سه درصد بود، درحالی که سهم صنعت 42 درصد بالاترین میزان را از آن خود ساخت.

    سهم محصولات نیمه تمام از آهن وفولاد غیرممزوج از ارزش کل صادرات غیرنفتی یک ماهه امسال 3.5 درصد است و قیمت پایه هرتن این کالا 390 دلار بود و در مقایسه با فروردین 97 قیمت پایه کاهش 12 درصدی داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر