آل اسحاق به «عصرمعدن» گفت:

وضعیت صادرات ایران به عراق خوب است/ رشد ۳۳ درصدی صادرات ایرانی ها به عراق

عصر معدن- رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق از رشد صادرات به عراق در ۸ ماهه اخیر خبر داد.;

وضعیت صادرات ایران به عراق خوب است/ رشد ۳۳ درصدی صادرات ایرانی ها به عراق
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶:۰۰

    یحیی آل اسحاق در گفت و گو با «عصرمعدن» با اشاره به وضعیت صادرات ایران به عراق گفت: خوشبختانه وضعیت صادرات ایران به عراق با توجه به شرایط تحریم ها بسیار خوب است. در حال حاضر عراق طرف اول مبادلات بین المللی ایران است. پیش از این چین در چنین جایگاهی قرار داشت.
    وی تصریح کرد: در 8 ماهه گذشته حدود 7میلیارد دلار صادرات به کشور عراق داشته ایم که با 33 درصد رشد همراه بوده است. در نتیجه وضعیت صادرات به این کشور خوب است.
    آل اسحاق همچنین درباره بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما نیز بیان کرد: به هر حال باید ارز حاصل از صادرات به کشور بازگردد. البته بخشنامه جدید  «نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور» تسهیلاتی را ایجاد کرده است اما همچنان با توجه به وضعیت خرید عراق که گاهی به صورت ریالی انجام می شود در حال مذاکره هستیم.
    روز گذشته نائب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نشست خبری این انجمن از محدودیت های ایجاد شده از سوی عراق برای محصولات صادراتی ایران خبر داد. بهادر احرامیان افزود: عراق و افغانستان از شرایط تحریم ها سواستفاده کرده و با وضع تعرفه هایی برای محصولات ایرانی در هفته های گذشته عرصه را برای صادرکنندگان تنگ کرده اند، اما  رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره این موضوع بیان کرد: خبر دقیقی از این موضوع ندیده‌ام، باید آن را بررسی کنیم

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر