صادرات فولاد سخت می شود

عصر معدن- مدیرعامل فولاد امیرکبیر کاشان گفت: با خروج امریکا از برجام ممکن است در شرایط جدید صادرات سخت تر ‌شود و هزینه‌ها افزایش یابد اما همه چیز نباید تحت این موضوع قرار گیرد.;

صادرات فولاد سخت می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳:۰۰

    عزیز قنواتی در گفت و گو با «عصرمعدن» درباره تاثیر خروج امریکا از برجام، اظهار کرد: به طور قطع اکنون با نوسانات نرخ ارز و همچنین خروج امریکا از برجام شرایط عادی درکشور وجود ندارد، البته حتی زمانی هم که امریکا توافق نامه را امضا کرد و تحریم‌ها برداشته شد امریکا به آن پای بند نبود و سنگ اندازی می‌کرد.
    وی ادامه داد: اکنون نیز در کشور جنگ روانی ایجاد شده و کل سرمایه و بازار تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار می‌گیرد، پس لازم است دولت برای این شرایط برنامه ریزی انجام دهد.
    به گفته قنواتی، باید جنگ‌های روانی که دیگران برای ما به وجود می‌آورند را مدیریت کنیم. زیرا این نخستین بار نیست که در چنین شرایطی قرار می‌گیریم و طی 40 سال گذشته دوران‌های پر فراز و نشیب بسیاری همچون 8سال جنگ تحمیلی را طی کردیم و اتفاق خاصی نیز در بخش اقتصاد و صنعت ما به وجود نیامد و با مدیریت صحیح از سوی دولتمردان کشور پابرجا ماند؛ به عنوان مثال در دوران تحریم در دولت قبل صادرات انجام می شد و تولید نیز ادامه داشت.
    مدیرعامل فولاد امیرکبیر کاشان ادامه داد: اکنون نیز ممکن است در شرایط جدید صادرات سخت تر ‌شود و هزینه‌ها افزایش یابد اما همه چیز نباید تحت این موضوع قرار گیرد. در شرایط کنونی یکسری فرصت‌ها پیش رو داریم و می‌توانیم روی بازارهای منطقه همچون حاشیه خلیج فارس حساب کنیم؛ اکنون نیز با برداشته شدن برجام مسئولان می‌توانند برای بخش خصوصی و دولت برنامه ریزی کنند و مشکلات را برطرف کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر