جذب سرمایه خارجی برای معادن نیازمند انسجام قوانین است

عصر معدن- رئیس خانه معدن ایران گفت: برنامه ریزی برای ورود به اعماق معادن و عملیت اکتشافی بزرگ در کشور نیازمند سرمایه گذاری خارجی است که جز با منسجم کردن قوانین و ببهبود محیط کسب و کار میسر نمی شود.;

جذب سرمایه خارجی برای معادن نیازمند انسجام قوانین است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، محمدرضا بهرامن افزود: باید شرایط محیط کسب و کار در کشور به گونه ای باشد تا علاوه بر سرمایه های داخلی، شاهد جذب سرمایه های خارجی نیز باشیم.
    وی بر لزوم توسعه بازاریابی محصولات تاکید کرد و ادامه داد: غفلت از این مهم در بخش معدن، منجر به تکرار اتفاقات ناخوشایند تولید در سایر بخش های اقتصادی و تولیدی کشور خواهد شد.
    بهرامن تاکید کرد: باید برای توسعه بازار بخش معدن که صنعتی خاص بوده و محصولات آن بطور عمده برای صنایع خاص استفاده می شود و همه کشورها نیز چنین شرایط و پتانسیل هایی ندارند، برنامه داشته باشیم.
    این فعال حوزه معدن اظهار داشت: بخش معدن می تواند با برنامه ریزی، محیط را برای جذب سرمایه های خارجی فراهم کند که در ادامه، می تواند تامین کننده نیاز بازارهای خارجی نیز باشد.
    رئیس خانه معدن ایران خاطرنشان ساخت: ورود سرمایه خارجی به این بخش با خود فناوری های نوین را نیز می آورد، زیرا مجبوریم تولیدی انجام دهیم که مورد تایید بازارهای خارجی نیز باشد؛ به این ترتیب، نگرانی ها از منطبق نبودن تولیدات با فناوری های روز جهان نیز برطرف خواهد شد.
    وی یادآور شد: در ماه های گذشته با وجود همه کاستی ها در محیط کسب و کار، شاهد ورود هرچند اندک سرمایه گذاری های خارجی به بخش معدن بودیم.
    بهرامن افزود: در این زمینه باید محیط کسب و کار را در بخش قوانین معدنی منسجم کنیم، زیرا متزلزل بودن قوانین مانعی برای ورود سرمایه گذاران به این بخش است.
    وی گفت: ورود به اعماق معادن، قیمت تمام شده محصولات معدنی را افزایش خواهد داد، همچنین باید برای یک بازار درازمدت برنامه ریزی کنیم؛ اینها موضوع هایی است که باید در برنامه ریزی ها به آن توجه داشت.
    این مسئول، سال 97 را سالی دشوار برای اقتصاد کشور پیش بینی و تاکید کرد: باید دولت، تولیدکنندگان و همه کسانی که در جریان فعالیت های اقتصادی کشورند خود را با شرایط روز تطبیق دهند.
    وی با انتقاد از تدوین قوانین بازدارنده در بخش معدن، تصریح کرد: نباید برای تولیدمان که حتی در داخل کشور نیز با بازار مناسبی مواجه نیست، عوارض و تعرفه های صادراتی تعیین کنیم؛ چنین نگرانی هایی که مدام به بخش معدن تزریق می شود، سرمایه گذاران را برای ورود به بازار ایران با ریسک هایی مواجه خواهد کرد.
    بهرامن با بیان اینکه امروز باید باور کنیم در جریان اقتصاد مشکل داریم، اضافه کرد: باید امروز نگاهمان را بر اساس شرایط موجود تغییر دهیم و فراموش نکنیم آمایش سرزمینی در کشورمان هنوز به سرمنزل مقصود نرسیده است.
    رئیس خانه معدن ایران بر لزوم توجه جدی تر به تشکل های تخصصی به ویژه در تصمیم گیری ها تاکید کرد و گفت: تشکل های تخصصی نظیر سرب و روی، آهن، سنگ های تزئینی و غیره در بخش معدن می توانند اهرمی برای تصمیم سازی های دولت باشند تا شاهد کمترین عوارض برای سیاست های آینده باشیم.
    وی تاکید کرد: باید برای حرکت رو به رشد و رو به جلو در اقتصاد، از همه توان بدنه کارشناسی کشور به شکل مطلوب استفاده کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر