پنتاگون "عناصر نادر خاکی" را ردیابی می‌کند

عصر معدن- قراراست پنتاگون در میان اختلافات تجاری چین، خروجی عناصر نایاب آمریکا را ردیابی کند.;

پنتاگون "عناصر نادر خاکی" را ردیابی می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» براساس سندی که از سوی رویترز منتشر شده‌ است، در میان درگیری‌های تجاری کشور امریکا با چین که صنعت عناصر نایاب را کنترل می‌کند، پنتاگون به سرعت در حال ارزیابی توانایی عناصر نایاب ایالات‌متحده در رقابتی برای تضمین تامین پایدار مواد تخصصی است.

    این فشار چند هفته پس از اینکه چین تهدید کرد  صادرات عناصر نادر خاکی به آمریکا( شامل گروهی از 17 ماده معدنی مورد استفاده برای ساخت جت‌های جنگنده، تانک و طیف وسیعی از وسایل الکترونیکی مصرف‌کننده است) را مهار می‌کند، آغاز شده است.

    براساس این سند که تاریخ 27 ژوئن منتشر می‌شود، پنتاگون از معدنچیان می‌خواهد طرح‌هایی را برای توسعه معادن نایاب و تجهیزات پردازش توصیف کنند و از تولیدکنندگان خواسته‌ تا نیازهای خود برای مواد معدنی را به تفصیل شرح دهند.

    نیروی هوایی آمریکا که بخشی از پنتاگون است و این سند را ایجاد کرده، وجود این سند را تایید کرده‌ است اما مقر پنتاگون به درخواست برای نظر دادن پاسخ نداده است.
    در واقع دولت می خواهد بداند چه مقدار از این مواد معدنی در نهایت می تواند تولید کند و این موضوع را به زودی، "آنتونی مارکز، رئیس شرکت موادمعدنی منابع معدنی تگزاس، که در تلاش برای توسعه سپرده زمین نادر زمین در لبه غربی دولت است اعلام می کند.

    با این حال چندین معدنچی وقتی که از آنها پرسیده شد که آیا به پنتاگون پاسخ خواهند داد، از اظهار نظر خودداری کردند. این موضوع نشانه‌ای از حساسیت نسبت به توسعه معادن نادر در طول اختلافات تجاری در حال پیشرفت ایالات‌متحده – چین است.

    این سند مستقیما به وام‌ها، کمک های مالی یا سایر کمک های مالی به پروژه های زمین شناسی نادر ایالات متحده متعهد نیست، اما درخواست پنتاگون بخشی از قانون دفاع صنعتی (DPA)، (قانون 1950 ایالات متحده) است که به پایتخت پنتاگون اجازه می دهد تجهیزات لازم برای دفاع ملی را به دست آورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر