مشکل صنعت سیمان رقبای داخلی است

عصر معدن- سیمان یکی از مهمترین مصالح ساختمانی است که در روزگار رکود دستخوش تغییراتی شد. نبود تقاضا در بازار داخلی توانست حجم صادرات را افزایش دهد. البته در این میان برخی مسائل صادرات سیمان به عراق را دشوار کرد.;

مشکل صنعت سیمان رقبای داخلی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹:۰۰

    روز گذشته نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، از رویه تولید فرآورده های ساختمانی در کشور انتقاد کرد و گفت: با رویه فعلی تولید خطر واردات مصالح ساختمانی وجود دارد.
    مجید کیان پور، با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت فرآورده های ساختمانی برای جذب بازارهای خارجی و توسعه صادرات، گفت: در حال حاضربسیاری از فراورده های ساختمانی اعم از سیمان تولید بیش از نیاز کشور را تجربه می کنند؛ اما به علت استفاده از تکنولوژی قدیمی این محصولات با استقبال چندانی در بازارهای مختلف رو به رو نمی شوند.
    اما در این باره حسن شعبان پور مدیر تولید سیمان نی ریز به «عصرمعدن»، گفت: متاسفانه امروز بزرگترین مشکل صنعت سیمان رقبای داخلی هستند. برخی از واحدهای تولید با تغییر محصول خود مانند تولید سیمان سفید به جای سیمان خاکستری، رقابت در بازار را سخت تر می کنند.
    وی با تاکید بر سخت شدن رقابت رد بازار داخلی بیان کرد: این موضوع باعث از دست رفتن دو سوم از بازار داخلی ما شده است، درنتیجه صادرات ما افزایش پیدا کرده است.
    شعبان پور با اشاره به صحبت های نایب رییس کمیسیون عمران تصریح کرد: شاید برای اینکه بگوییم سیمان در خطر واردات است، کمی زود باشد. البته ممکن است با وجود هزینه های پرداختی برای انرژی و یا تامین قطعات برخی از کارخانه ها با مشکل مواجه شده و تصمیم به تعطیلی بگیرند. در این صورت می توان حرف از واردات زد البته نه برای امروز و فردا بلکه ممکن است این اتفاق در افق دور رخ دهد.
    وی اظهار کرد: متاسفانه با شرایط فعلی و گران شدن دلار مبلغ حاصل از فروش کارخانه جوابگوی تامین قطعات نیست و این موضوع می تواند معضلاتی را به همراه داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر