غفاری از برنامه های صادراتی سیمان به «عصرمعدن» خبر داد

تلاش برای از سرگیری صادرات سیمان به عراق

عصر معدن- معاون فنی انجمن تولیدکنندگان سیمان ایران درباره تخفیف صادرات فله ای سیمان که قرار بود از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به فعالان این صنعت داده شود، گفت: مذاکرات اولیه برای گرفتن تخفیف حمل سیمان فله‌ای انجام شده اما نتیجه آن قطعی نشده است.;

تلاش برای از سرگیری صادرات سیمان به عراق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» نادر غفاری اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که اکنون انجام داده ایم وزارت صنعت، معدن و تجارت قول داده تا هفته آینده نتیجه مذاکرات برای تخفیف صادراتی قطعی و رقم آن را اعلام کند.
    وی همچنین درباره صادرات سیمان ایران به عراق که از سال 95 متوقف شده نیز گفت: با توجه به اقداماتی که ما انجام دادیم به تازگی صادرات به اقلیم کردستان از سر گرفته شد و مسئله ای برای جلوگیری از صادرات به این منطقه وجود ندارد.( پیش‌تر صادرات سیمان به این منطقه متوقف شده بود)
    به گفته معاون فنی انجمن تولیدکنندگان سیمان ایران، امکان صادرات سیمان ایران به عراق همچنان وجود ندارد. البته ما از کمک تمام کسانی که می توانند برای ایجاد ارتباط مجدد و از سرگیری صادرات ایران به کشور عراق کمک کنند، استفاده کرده ایم و با وزارت امور خارجه ایران و حتی برخی نمایندگان و انجمن ها نیز رایزنی انجام داده ایم و امیدواریم به زودی صادرات سیمان به عراق آغاز شود.
    غفاری میزان صادرات سیمان صورت گرفته به کردستان عراق در سال گذشته حدود 1میلیون و 400هزارتن اعلام کرده و گفت: امسال نیز هدفگذاری برای صادرات 2 میلیون تن سیمان به کردستان عراق انجام شده است و در تلاشیم تا بتوانیم صادرات به خود عراق نیز را از سر بگیریم. البته در این میان باید توجه داشت که بازسازی عراق از چه زمانی آغاز می‌شود.
    به گفته وی، ایران سابقه صادرات 5 میلیون تنی سیمان را به کشورعراق و اقلیم کردستان را در سال‌های قبل دارد و تلاش برای اینکه دوباره بتوانیم 5 میلیون تن صادرات به عراق داشته باشیم وجود دارد.

    به گزارش «عصرمعدن» صادرات سیمان ایران به کشور عراق از اردیبهشت سال 95 از سوی دولت عراق به منظور حمایت از تولید داخلی متوقف شده و این در حالی است که کشور عراق به عنوان یکی از بازارهای اصلی صادراتی ایران بوده و اگر این روند ادامه پیدا کند، باید برای جایگزینی یک بازار جدید اندیشید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر