تصمیم برای آزادسازی فروش "روی"

عصر معدن- نایب رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنى اتاق ایران گفت: در زمینه فروش روى، ستاد تنظیم بازار به شرط تامین مصرف داخل کشور تصمیم به آزادسازى فروش گرفت.;

تصمیم برای آزادسازی فروش "روی"
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» حسن حسینقلى در جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنى اتاق بازرگانی ایران گفت: براساس این تصمیم دیگر نیازى به حضور در بورس نیست. در ١۰ سال گذشته ١کیلوگرم روى هم وارد کشور نشده است.
    وی ادامه داد: در زمینه بازگشت ارز نیز همچنان مشکلاتى وجود دارد و از مجلس خواسته ایم تا در تصمیمات بانک مرکزى ورودداشته باشد.
    حسینقلی اظهار کرد: متاسفانه بخش نامه‌ها با وضعیت اقتصادى هم خوانى نداردبه همین دلیل اجرایی نمى‌شود.
    به گفته وی، حقوق دولتى یکى از مشکلات است که متاسفانه در بسیارى از موارد افزایش پیدا کرده است.اگر مشکل حقوق دولتى در دیوان عدالت حل نشود مى‌توان این موضوع را به شوراى گفت و گو برد.

    حسینقلی گفت: درباره بخشنامه حقوق دولتى رویکرد گرفتن پول به هر شکل است و شعار مبارزه با خام فروشى در آن دیده نشده است.
    به گفته وی، اگر مقدار حقوق دولتى مشخص شده را شرکت هاى دولتى پرداخت کنند دیگر سراغ معادن کوچک نمى آیند اما دولت فشارى به شرکت هاى دولتى وارد نمى کند.
    وی افزود: امیدواریم حضور معدنکاران در شوراى معادن بیشتر شود.

    سجاد غرقى نیز در این جلسه اظهار کرد: افزایش قیمت پایه در سال ٩٦-٩٧ یکى از مشکلات است .
    به گفته این عضو اتاق بازرگانی ایران ، بحث دیگر محاسبه حقوق دولتى بر مبناى ظرفیت اسمى پروانه است در حالى که بسیارى از معادن در بهترین حالت با ٥۰ درصد ظرفیت فعال است پس بهتر است حقوق دولتى بر مبناى تولید واقعى باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر