ترس "ژاپن" از جهش صادراتی فولاد "چین"

عصر معدن- فدراسیون فولاد ژاپن می‌گوید: بزرگترین ترس این کشور، جهش صادرات فولاد چین است .;

ترس "ژاپن" از جهش صادراتی فولاد "چین"
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، رئیس بخش صنعت ژاپنی در روز سه‌شنبه گفت: صعود ناگهانی صادرات فولاد از چین، بزرگترین نگرانی تولیدکنندگان فولاد در ژاپن است.

    کوجی کاکیجی، رئیس فدراسیون Iron & Steel ژاپن، می‌گوید: تهدید به افزایش جنگ تجارت چین و آمریکا می‌تواند به رشد اقتصاد چین منجر شود و به طور بالقوه تقاضای داخلی را برای فولاد کاهش دهد و بیشتر کالاها را به بازارهای صادراتی منتقل کند.

    نظرات او به این شرح است: صادرات فولاد چین در ماه ژوئن از یک سال پیش به میزان 2درصد افزایش یافت. این اتفاق اولین رشد سالیانه آن در 23 ماه گذشته بود که منجر به افزایش قیمت های بین المللی و  ضعیف تر شدن یوآن شد. 

    کاکیگی در یک کنفرانس خبری روز سه شنبه گفت: "ما باید از صادرات رو به افزایش از چین مراقبت کنیم."
    او گفت: "بزرگترین نگرانی ما یک سناریویی است که جنگ تجاری ایالات متحده و چین موجب کاهش تقاضای انرژی در چین و منجر به افزایش صادرات فولاد چین می شود."
    دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، روز جمعه اظهار کرد: آماده است تا تعرفه هایی را برای تمامی 500 بیلیون کالای وارداتی از چین تحمیل کند و تهدیدی باشد برای تقویت یک بحران در سیاست تجاری که بازارهای مالی ناخوشایند را تقویت می کند.
    کاکیگی گفت: صنعت فولاد ژاپن نیز از تقاضای بالقوه تعرفه های وسیع ایالات متحده در بخش خودرویی نگران است، زیرا این امر بر مشتریان خودرو و قطعات خودرو تاثیر می گذارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر