صادرات فولاد ۱۱ ماهه ۲۸ درصد رشد یافت

عصر معدن- آمار صادرات ۱۱ ماهه واحد های بزرگ فولاد سازی کشور در دوره ۱۱ ماهه امسال رقم ۶.۵ میلیون تن را نشان می دهد که در مقایسه با دوره مشابه در سال ۹۷ افزایش ۲۸ درصدی را ثبت کرد.;

صادرات فولاد ۱۱ ماهه ۲۸ درصد رشد یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، بررسی آمار صادرات ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، هرمزگان، آذربایجان، خراسان، کاوه جنوب، صبا فولاد و بناب در 11 ماهه امسال در مجموع رقم 6 میلیون و 513 هزار و 123 تن را نشان می دهد و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد 28 درصدی دارد.

    جمهوری اسلامی ایران اکنون در بین 10 فولاد ساز شاخص جهان جای دارد و پیش بینی شده امسال حداقل در مجموع 10 میلیون تن صادرات از بخش فولاد محقق شود.

    آمار صادرات فولاد شرکت های مورد بررسی در بهمن ماه 98 نیز رقم 628 هزار و 993 تن را نشان می دهد که در مقایسه با بهمن 97 رشد 68 درصد را ثبت کرد.

    بالاترین میزان رشد صادرات در بهمن ماه امسال مربوط به فولاد آلیاژی ایران (یزد) با رقم چهار هزار و 141 درصد در زمینه میلگرد است و مجموع صادرات فولاد خوزستان هم نسبت به بهمن 97 کاهش 19 درصدی را نشان می دهد.

    همچنین در بررسی مجموع صادرات 11 ماهه فولاد سازان یاد شده، فولاد بناب در زمینه میلگرد با افزایش یکهزار و 849 درصدی صادرات نسبت به دوره مشابه پارسال بیشترین رشد را داشته و فولاد خراسان در زمینه میلگرد هم با افت 78 درصدی در مقایسه بادوره مزبور روبرو شد.

    علاوه براین واحد های صبا فولاد ( در زمینه بریکت گرم) و فولاد بناب (سایر اقلام فولادی) در 11 ماهه 98 به ترتیب با رشد 395 و 373 درصدی بالاترین افزایش عملکرد صادرات را داشتند.

    فولاد خوزستان در مجموع صادرات 11 ماهه با افت 16 درصدی روبرو شد و فولاد اکسین هم در زمینه ورق عریض صادراتی نداشت.

    به گزارش ایرنا، ایران براساس سند چشم انداز 1404 دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تنی را هدف گذاری کرده که از این میزان بالغ بر 40 تا 45 درصد را به امر صادرات اختصاص خواهد داد.

    شرایط تحریم ایران موجب شده که عملکرد وزنی صادرات شرکت های مورد بررسی ثبت نشود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر