تولیدات زنجیره فولاد کشور ۶۰ درصد رشد داشت

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون تولیدات زنجیره فولاد در کشور ۶۰درصد رشد داشته است.;

تولیدات زنجیره فولاد کشور ۶۰ درصد رشد داشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا،جعفر سرقینی دوشنبه شب درحاشیه بازدید ازمجتمع فولاد کویر آران و بیدگلگفت: ظرفیت تولید زنجیره فولاد کشور در ابتدای دولت تدبیر و امید نزدیک به 120 میلیون تن بود که در سال گذشته به 190 میلیون تن رسید.
    وی افزود: صادرات محصولات فولادی کشور در سال 1391 یک میلیون تن بود که در سال 96 به هشت و نیم میلیون تن رسید و تراز تجاری این بخش را به مثبت چهار میلیارد دلار رساند.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه ریزی ها برای افزایش میزان صادرات محصولات فولادی بیان کرد: بر این اساس میزان صادرات فولاد کشور در سال 1397 باید به 12 میلیون تن برسد.
    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز گفت: صادرات استان اصفهان در بخش صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته رشدی 45 درصدی نسبت به سال 1395داشت از 1.2 میلیارد دلار به 1.7 میلیارد دلار رسید.
    اسرافیل احمدیه افزود: آهن و فولاد در رتبه نخست کالاهای صادراتی قرار دارند و پتروشیمی، فرش ماشینی و صنایع غذایی در رده های بعدی هستند.
    وی بیان کرد: صادرات طلا البته در استان اصفهان کاهش چشمگیری نسبت به سال های گذشته داشت که با تشکیل میز طلای کشور در این استان به دنبال راهکارهایی جهت افزایش صادرات هستیم.
    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در ادامه به ایجاد 9 هزار فرصت شغلی با اجرای طرح های اشتغال زا در سال گذشته اشاره کرد و گفت: صدور جواز تاسیس در استان اصفهان 54 درصد نسبت به سال پیش از آن رشد داشت و این استان در زمینه صدور پروانه بهره برداری در کشور رتبه نخست را داراست.
    مجتمع فولاد کویر در فاصله 6 کیلومتری شمال شهرستان آران و بیدگل با ظرفیت 350 هزار تُن در سال 1386 به بهره برداری رسید.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر