صادرات غیرنفتی به ۵۵ میلیارد دلار افزایش می یابد

عصر معدن- معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات غیر نفتی ایران در سالجاری با هشت میلیارد دلار افزایش به ۵۵ میلیارد دلار می رسد.;

صادرات غیرنفتی به ۵۵ میلیارد دلار افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، حسن یونس سینکی در جمع نمایندگان اتحادیه ها، اتاق ها و مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: پیش بینی شده است 6.5 میلیارد دلار از افزایش صادرات، از محل صادرات صنعتی و 1.5 میلیارد دلار از محل رشد صادرات معدنی تامین شود.
    وی با تاکید بر اینکه افزایش صادرات غیرنفتی با برنامه ریزی صورت گرفته قابل دستیابی است، خواستار شناسایی بازارهای جدید توسط صادارکنندگان شد.
    سینکی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای صنفی در ایران بالاست، گفت: بررسی ها نشان می دهد به ازای هر 28 نفر در ایران یک واحد صنفی وجود دارد که این آمار در استان همدان به 25 نفر می رسد.
    وی تصریح کرد: این در حالی است که در کشور فرانسه به ازای هر 280 نفر یک واحد صنفی وجود دارد و در پاکستان که شبکه توزیعی شبیه ما دارد به ازای هر 130 نفر یک واحد صنفی فعال است.
    او گفت: جهان امروز توسعه قابل توجهی در بخش تجارت را شاهد است و در این راستا نقش فروشگاه های زنجیره ای و تجارت الکترونیکی را نمی توان نادیده گرفت.
    معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت توجه به حل مشکلات شبکه سنتی، گفت: لازم است برای توسعه شبکه توزیع نیز وقت کافی گذاشته شود.
    وی افزود: روزگاری صنعت هر کشور جایگاه بزرگی در سرمایه های ملی آن داشت اما بررسی ها نشان می دهد امروزه 75 درصد درآمدهای صادراتی اقتصادهای توسعه یافته از خدمات و 25 درصد از صنعت است و این امر نشان می دهد اهمیت بخش خدمات و بازرگانی کجاست.
    او با توجه به اینکه ریشه ارتقای صنعت، اعتلای بخش بازرگانی است، گفت: با توجه به این مسائل حتی می توان مشکلات صنعت را حل کرد و توجه به موضوع زنجیره تامین حتی مشکل قاچاق را برطرف می کند.
    او در توضیح این مطلب توصیه کرد تا ضمن تمرکز ویژه برای حل مشکلات تولید و صنعت به کوتاه کردن فاصله تولید تا توزیع فکر کرد.
    سینکی با بیان اینکه ماهیت قیمت گذاری ایجاد آرامش در بازار است، بر اجرای پیام وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر استفاده از جوانان تاکید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر